شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بارانی از تبلت بر سر کودکان کشورهای توسعه نیافته می بارد، مهر

بنیانگذار پروژه "یک لپ تاپ XO برای یک کودک" اکنون قصد دارد بارانی از تبلتهای جدید XO را با هلی کوپتر بر سر کودکان دهکده های کشورهای توسعه نیافته فرو ریزد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تبلتهایی که با هلی کوپتر مستقیما بر روی دهکده ها می بارند و مستقیما به دست کودکان می رسند. این ایده ای است که مدتی است به ذهن نیکولاس نگروپونته، بنیانگذار "ام. آی. تی مدیا لب" در موسسه تکنولوژی ماساچوست رسیده است.

نگروپونته در سال 2005 موسسه "یک لپ تاپ برای هر کودک" (OLPC) را راه اندازی کرد و با تولید لپ تاپهای ارزان سری XO این دستگاهها را با هدف کاهش شکاف دیجیتالی در اختیار کودکان کشورهای توسعه نیافته گذاشت.

اکنون با توسعه و گسترس تبلتها نگروپونته نیز تصمیم گرفته است نسل آینده رایانه های قابل حمل ویژه کودکان را به صورت تبلت عرضه کند.

وی در سخنرانی که در "اجلاس موبایل باز" در سانفرانسیسکو برگزار شد از طرح مفهومی این تبلت که XO-3 نام دارد رونمایی کرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




براساس گزارش "پی. سی مگزین"، نگروپونته در این خصوص توضیح داد: "این تبلتها را می گیریم و آنها را با هلی کوپتر به پایین می اندازیم.

پرتاب از ارتفاع 30 پایی در حدود 10 متر، به این تبلت آسیب نمی زند. XO-3 نسبت به شرایط بد جوی مقاوم است و باتری خود را با انرژی خورشیدی و یا با هندل تامین می کند. کافی است که کودکان آن را در دست بگیرند تا بهترین راه برای استفاده از آن را پیدا کنند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016