پنجشنبه 26 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
7 اردیبهشت» چند تغيير كوچك براي رهايي از خروپف، ايسنا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با اين خرس، ديگر نگران خر و پف نباشيد! ایسنا

محققان ژاپني براي حل مشكل خر و پف انسان در زمان خواب، دست به ساخت يك خرس روباتيك زده‌اند كه در زمان خواب افراد، سر آنها را برمي‌گرداند تا مسير تنفسي‌شان آزاد شود.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شايد تا پيش از راههايي مانند نوارهاي بيني، داروهاي تنفسي و حتي لباس خوابهايي با توپ تنيس كه پشت آنها دوخته شده، بهترين راه‌حل براي قطع خر و پف به نظر مي‌رسيدند، اما خرس محققان دانشگاه واسداي ژاپن كه «Jukusui-kun» نام دارد، مانند يك بالش عمل كرده كه از يك ميكروفون داخلي برخوردار است.

به محض اين كه اين خرس با صداي خر و پف مواجه شود، پنجه آن به آرامي بالا آمده و سر فرد را به جهت ديگر بر مي‌گرداند. اين حركت مي‌تواند بسياري از مبتلايان به آپنه خواب را به موقعيتي برساند كه آرامتر و بدون صدا بخوابند. آپنه خواب به نوعي از خر و پف با صداي بلند گفته مي‌شود كه نه تنها از لحاظ اجتماعي بلكه از لحاظ سلامتي نيز براي فرد خطرناك است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تنها مشكل اين فناوري اين است كه اين افراد بايد بر روي يك بالش خرسي شكل با دستان روباتيك مفصل كاذب بخوابند و همچنين دستان خود را براي نظارت بر اكسيژن‌شان در يك دستگاه مانيتور خرسي شكل بگذارند.

همچنين مانيتورهايي نيز در زير پارچه زير فرد قرار داده مي‌شود. اين خرس كه هنوز وارد بازار نشده، تا زماني كه سطح اكسيژن خود پايين بيايد و صداي خر و پف بلند شود، منتظر مانده و سپس سر فرد را جابجا مي‌كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016