پنجشنبه 10 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورزش های پرشی طول قد نوجوانان را افزایش می دهد، ایرنا

دبیر علمی هفتمین همایش سراسری پزشكی ورزشی گفت : نوجوانان با ورزش های پرشی مانند والیبال و بسكتبال می توانند طول قد خود را افزایش دهند.

دكتر علی اضعر پیوندی در حاشیه برگزاری هفتمین همایش سراسری پزشكی ورزشی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : نقش ورزش در سلامت انسان بسیار واضح است و می تواند روح و جسم انسان را پرورش دهد .

وی اظهار داشت :نوجوانان 14 -15 ساله می توانند با ورزش های پرشی مانند دو میدانی ، بسكتبال و والیبال طول قد خود را افزایش دهند و این در حالی است كه برخی از ورزش های ایستایی رشد چندانی در قد این نوجوانان ایجاد نخواهد كرد .

وی با اشاره به اینكه در این همایش اورژانس ورزشی مورد تاكید قرار گرفته است گفت : نگرش ورزش همگانی با ارایه آموزش مداوم است كه به طور معمول 8 تا 10 سال باید آموزش داشته باشد و پس از آن باید هر ساله و دوره ای آخرین مسایل علمی و آموزش های علمی را در اختیار پزشكان و پیراپزشكان قرار داد تا سطح دانش و اطلاعات آنان به روز باشد .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دبیر هفتمین همایش سراسری پزشكی ورزشی اظهار داشت : نقش ورزش در پیشگیری و درمان بیماری های جوامع امروزی كاملا آشكار است و اگر در جامعه ای ورزش های همگانی گسترش داده شودبه توسعه كشور كمك خواهد شد.

وی افزود : دراین همایش موضوعات مختلفی مانند تغذیه در ورزش ، مكمل ها ، فیزیوتراپی ورزشی ، احیا مصدوم ، جراحی ، اعصاب و روان ، روانشناسی ورزش و مبارزه با دوپینگ برگزار می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطر نشان كرد: تروماهای سرو و گردن ناشی از ورزش بوكس، آسیب دیدن و شكستگی صورت و بینی با ضربات توپ و آسیب های مغزی را از دیگر خطرات ورزشكاران بر شمرد و تاكید كرد كه برای درمان این آسیب ها می بایستی هرچه سریعتر اقدام كرد.

هفتمین همایش سراسری پزشكی ورزشی كه در هتل المپیك برگزار شده است فردا به كار خود پایان می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016