چهارشنبه 23 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۵۰ فعاليت که قربانی تکنولوژی شدند؛ از تماس تلفنی با سينما تا نامه نوشتن، مهر

تماس گرفتن با سينماها برای اطلاع از برنامه نمايش فيلمها، خريداری يک دانشنامه و تماس با راهنماهای تلفنی در ميان ۵۰ فعاليت روزانه ای قرار دارند که به واسطه تکنولوژی های مدرن از بين رفته و يا در حال نابودی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، چاپ کردن عکسها، استفاده از باجه های تلفن عمومی و ضبط کردن برنامه های تلويزيونی بر روی نوارهای ويديويی و بسياری از ديگر فعاليتها که شايد چندان متوجه آنها نباشيم، به واسطه پيشرفتهای ديجيتالی در حال نابودی کامل هستند.

اين اطلاعات بر اساس رای گيری جديدی که در ميان سه هزار داوطلب انگليسی انجام گرفته به دست آمده اند، هدف از اين مطالعه بررسی تاثير تکنولوژی طی ۳۰ سال گذشته بر روی زندگی انسانها بوده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس اين رای گيری مراجعه به آژانسهای مسافرتی از جمله ديگر فعاليتهايی است که رو به فراموش شدن است، زيرا بسياری از انسانها ترجيح می دهند بليطهای خود را به صورت آنلاين رزرو کنند، همچنين استفاده از باجه های تلفن نيز از ديگر فعاليتهايی است که در آستانه انقراض قرار گرفته است.

رتبه اول فعاليتهای در حال انقراض در ميان انسانها به "تماس تلفنی با سينماها برای اطلاع از برنامه نمايش فيلمها" اختصاص پيدا کرده و رتبه دوم اين فعاليتها چاپ کردن عکسها عنوان شده است زيرا امروز بسياری از انسانها ترجيح می دهند تصاوير خود را به صورت آنلاين ذخيره کنند و با ديگران به اشتراک بگذارند.

به گفته محققان اين يافته ها نشان می دهند انسانها با حرکت به سوی زندگی ديجيتال از تکنولوژی به عنوان جايگزينی برای بسياری از فعاليتهای سنتی استفاده می کنند، از اين رو ثبت اطلاعات درباره ميزان گرايش به تکنولوژی از اهميت بالايی برخوردار است. در حالی که اين روند می تواند راحتی زيادی را وارد زندگی انسانها کند، می تواند خطراتی را برای آنها به همراه داشته باشد زيرا همواره احتمال ربوده شدن، گم شدن و يا خراب شدن ابزارهايی که اطلاعات ديجيتال بر روی آنها ذخيره شده اند، وجود دارد.

بر اساس گزارش تلگراف، از ديگر يافته های مطالعه جديد اين است که تلفنهای هوشمند نياز به راهنماهای تلفنی و کتابهای آدرس را از بين برده و رايانه ها از تعداد افراد با دوستانی که با يکديگر نامه رد و بدل می کردند، کاسته است. نتايج آمارها نشان می دهد يک پنجم از افراد مورد مطالعه هرگز از اينترنت دور نمی شوند و سه چهارم از آنها اعلام کرده اند وابستگی روزانه شديدی به تکنولوژی دارند.

در ادامه ليستی از پنجاه فعاليت که تحت تاثير توسعه تکنولوژی منقرض شده يا در حال انقراض هستند، به ترتيب ارائه شده اند:

۱- تماس تلفنی با سينما برای اطلاع از زمان نمايش فيلمها. ۲- مراجعه به آژانسهای مسافرتی. ۳- ضبط برنامه ها بر روی نوارهای ويديويی. ۴- تماس با راهنماهای تلفنی. ۵- استفاده از تلفنهای عمومی. ۶- رزرو تلفنی بليط برای يک برنامه. ۷- چاپ عکس. ۸- قرار دادن آگهی تبليغاتی در ويترين مغازه. ۹- تماس با ساعتهای سخنگو. ۱۰- نوشتن نامه. ۱۲- خريداری دوربينهای يک بار مصرف. ۱۳- تهيه مقدار زيادی سکه برای استفاده در تلفنهای عمومی. ۱۴- ضبط نوار کاستهای گلچين. ۱۵- پرداخت قبضها در دفاتر پستی. ۱۶- استفاده از کتاب راهنمای آدرس. ۱۷- نگاه کردن به نقشه کاغذی پيش از سفر يا در حين سفر. ۱۸- معکوس کردن هزينه تلفن در تلفنهای عمومی. ۱۹- مراجعه به بانکها و يا مرکز اجتماعی برای انجام امور روزانه. ۲۰- خريد ليست برنامه های تلويزيونی. ۲۱- خريد دانشنامه. ۲۲- در صف ايستادن برای پرداخت ماليات خودرو. ۲۳- ظاهر کردن عکس. ۲۴- خواندن نسخه کاغذی کتابهای زرد. ۲۵- بررسی يک واژه در واژه نامه. ۲۶- به ياد سپردن شماره تلفن/ داشتن يک دفترچه تلفن کاغذی. ۲۷- تماشای ويديو. ۲۸- ارتباط نامه ای با يک دوست راه دور. ۲۹- استفاده از راهنماهای تلفنی. ۳۰- استفاده از پيجر. ۳۱- فکس کردن مدارک. ۳۲- خريدن CD و جمع آوری آنها. ۳۳- پرداخت با چک. ۳۴- جمع آوری يک آلبوم عکس. ۳۵- تماشای برنامه ها در زمانی که پخش می شوند. ۳۶- تماس با ۱۴۷۱ (شماره تلفنی برای اطلاع از تماسهای تلفنی که با خط ثابت تلفن برقرار شده است). ۳۷- داغ کردن شير و يا ديگر نوشيدنی های گرم بر روی اجاق گاز. ۳۸- امتحان چندين جفت کفش برای خريد نهايی. ۳۹- شستن لباسها با دست. ۴۰- تبليغ در روزنامه های تجاری.۴۱- ارسال نامه های عاشقانه. ۴۲- دست نويسی يک مقاله يا تمرينهای درسی. ۴۳- خريداری گل از گلفروش. ۴۴- تمرين شخصی برای تلفظ درست واژه ها. ۴۵- نوشتن خاطرات روزانه. ۴۶- فرستادن کارتهای تبريک. ۴۷- خريدن روزنامه. ۴۸- پهن کردن لباسهای شسته شده در حياط. ۴۹- نگه داشتن قبضهای چاپی و صورتحسابهای کاغذی بانک. ۵۰- مراجعه به بازارهای فروش لوازم دست دوم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016