چهارشنبه 30 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تزریق واكسن آنفلوآنزا، بدن بیماران و سالمندان را 80 درصد ایمن می كند، ایرنا

تهران - استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد تزریق واكسن آنفلوآنزا در بیماران قلبی، ریوی، دیابتی و سالمندان، 80 درصد بدن آنان را دربرابر ابتلا به این بیماری ایمن می كند.

دكتر' فاطمه احمد لو ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بیماری آنفلوآنزا از شایع ترین بیماری های حاد تنفسی در فصل سرما است و بسیاری از مردم آنفلوآنزا را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند.

این متخصص داخلی به متفاوت بودن آنفلوآنزا و سرماخوردگی اشاره كرد و افزود: ویروس آنفلوآنزا نوع A،B وC كه بطور مداوم تغییر شكل می دهد، در فصل سرما به ویژه با افزایش آلودگی هوا شیوع فراوانی دارد.

وی اضافه كرد ویروس آنفلوآنزا از طریق ذرات تنفسی هنگام عطسه، سرفه و دست آلوده به افراد منتقل می شود.

احمدوند ادامه داد: در یك سرماخوردگی معمولی، بیمار ممكن است احساس ناخوشی و خشونت در گلو داشته باشد و دچار آبریزش یا گرفتگی بینی و سرفه شود؛ ولی تب و لرز شدید، سردرد و درد عضلات، ضعف و بی حالی از علایم آنفلوآنزا است.

این متخصص داخلی تصریح كرد آنفلوآنزا گاهی از اوقات هم سبب ایجاد عوارضی می شود كه شایع ترین آنها ذات الریه یا عفونت ریه است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




احمدوند گفت: مبتلایان به بیماری های مزمن قلبی، عروقی و ریوی بیشتر مستعد ابتلا به آنفلوآنزا هستند.

وی با بیان اینكه مصرف استامینوفن نیز برای كاهش تب، سردرد و درد عضلانی مناسب است، اظهار داشت: مصرف سیگار باعث بدتر شدن علایم بیماری آنفلوآنزا می شود و مبتلایان باید از محیط هایی كه پر از دود سیگار است، دوری كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016