شنبه 26 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعداد اختراعات در ایران حدود ۶ برابر افزایش یافته است، ایرنا

تهران- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: تا پایان سال 84 ، 6 هزار اختراع در كشور به ثبت رسیده بود و این رقم تا پایان سال 89 به بیش از 35 هزار اختراع رسید. این ارقام نشان می دهد كه تعداد اختراعات دركشور حدود 6 برابر افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، دكتر 'نسرین سلطانخواه' اظهار داشت: موضوع اختراع در كشور مساله جدیدی نیست بلكه امروزه شاهد افزایش روند ثبت اختراع در كشورهستیم و افزایش تعداد اختراعات در كشور نوید گرایش نسل جوان به نوآوری را می‌دهد.

رییس بنیاد ملی نخبگان یادآور شد : در سال های گذشته اختراع از لحاظ علمی بررسی و تایید نمی شد و به ثبت می رسید ولی براساس قوانین جدید ، اختراعات قبل از ثبت باید به تایید علمی برسند.

وی افزود: اختراعات باید اثباتی باشند و از سوی دیگر نوآوری و علمی بودن اختراع از مهمترین اهداف اثباتی بودن اختراعات است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سلطانخواه درباره حمایت از مخترعان افزود: حمایت از مخترعان تنها شامل كمك مالی نمی شود بلكه امروزه بنیاد ملی نخبگان به مخترعان مشاوره های لازم را در امر بازاریابی و نحوه تجاری سازی دانش فنی ارایه می دهد .

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری سرمایه گذاری و راه اندازی خط تولید یك اختراع را از مهمترین اهداف بلند مدت در امر تجاری سازی اختراع دانست و گفت : دستاوردهای ارایه شده مخترعان در نمایشگاه های خارجی منجر به دستیابی صاحبان ایده به تقدیرنامه و مدال می شود اما برپایی جشنواره های اختراعات در داخل كشورموجب می شود كه برگزیدگان تسهیلات مالی و كمك‌های مشاوره‌ای دریافت كنند و به این ترتیب مورد حمایت قرار گیرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016