چهارشنبه 30 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متخصص تغذیه: انار به كاهش اثرات پلاك های دندانی كمك می كند، ایرنا

تهران - متخصص تغذیه گفت: انار با داشتن خاصیت ضدباكتریایی و ضدویروسی، به كاهش اثرات پلاك‌های دندانی كمك می‌كند.

'مرتضی صفوی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: میوه ها و سبزیجاتی كه به رنگ نارنجی، قرمز یا بنفش است، خاصیت آنتی اكسیدانی دارد كه انار از جمله این میوه ها است.

وی ادامه داد: آنتی اكسیدان ها گروهی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها، مواد گیاهی و مصنوعی است كه بافت ها یا تركیبات را در برابر رادیكال های آزاد حفظ می كند یا با كاهش سرعت اكسیداسیون، اكسیداسیون كند را افزایش می دهد.

صفوی با بیان اینكه انار تصفیه كننده خون و شادی بخش است، افزود: چنانچه این میوه با هسته اش مصرف شود، ضد یبوست خواهد بود.

صفوی با بیان اینكه این میوه برای درمان و بهبود مشكلات گوارشی، سرطان، مراقبت از دندان‌ها، التهاب مفاصل، كم‌خونی و دیابت مفید است، گفت: آب انار برای درمان گلودرد نیز موثر است.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: مصرف منظم انار یا آب آن باعث می‌شود گردش خون در سراسر بدن به درستی انجام پذیرد. این خاصیت، خطر حملات و سكته قلبی را نیز كاهش می‌دهد.

صفوی با بیان اینكه خواص آنتی‌اكسیدانی موجود در این میوه به جلوگیری از لخته شدن خون هم كمك می‌كند، افزود: انار سرشار از آنتی‌اكسیدانی است كه برای پیشگیری از سرطان مفید است. افرادی كه بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه یا پروستات هستند، باید نوشیدن آب این میوه را شروع كرده و فراموش نكنند این كار كمك زیادی به كاهش خطر بروز این بیماری می‌كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صفوی گفت: داشتن جریان خون سالم و كافی در بدن به واسطه مصرف منظم این میوه، حاصل می‌شود. انار برای خون، آهن فراهم كرده و در نتیجه به كاهش علایم كم‌خونی مانند خستگی، سرگیجه و ضعف كمك می‌كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016