چهارشنبه 30 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوختن پوست و عضله از عوارض استفاده نادرست از لیزرهای پرتوان لاغری است، ایرنا

تهران - دبیر اجرایی ششمین كنگره انجمن پزشكی لیزری ایران در خصوص عوارض استفاده از لیزرهای پرتوان برای لاغری، گفت: اگر از لیزر به درستی استفاده نشود ممكن است عضله آسیب ببیند و پوست بسوزد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، طیبه نیكو خرسند افزود: با استفاده از لیپولیزر می‌توان 4 تا 5 كیلوگرم از وزن بدن را كاهش داد بنابراین این روش برای مبتلایان به چاقی مفرط كاربرد چندانی ندارد. از سوی دیگر لیپولیزر برای افراد دچار چاقی موضعی استفاده می‌شود. با این حال فرد به هر روشی لاغر شده باشد اگر شیوه زندگی خود را تغییر ندهد همیشه لاغر باقی نمی‌ماند.

وی گفت: تقریبا در 70 درصد از عمل های جراحی لاغری انجام شده در تهران از لیپولیزر و لیپوساكشن به طور همزمان استفاده می‌شود البته استفاده همزمان از این دو روش در شهرستان ها نیز صورت می‌گیرد. از مزایای بهره گیری از لیپولیزر و لیپوساكشن این است كه پوست بر اثر برداشته شدن چربی‌ها شل نمی‌شود.

وی تاكید كرد لیزرهای كم توان 30 تا 60 درصد و لیزرهای پرتوان 70 تا 80 درصد در این زمینه موثر است با این حال استفاده از لیزر باعث بازگشت پوست به حالت اول نمی‌شود بلكه باعث كاهش پهنا و عمق ترك ها می‌شود.

خرسند درباره كاربرد لیزر در لاغری افزود: از لیزرها به دو شیوه برای رسیدن به این هدف می‌توان استفاده كرد. با بهره گیری از لیزرهای كم توان در سلول‌های چربی، سوراخ‌هایی ایجاد می‌شود و با ورزش و فعالیت بدنی این چربی‌ها سوزانده شده و فرد لاغر می‌شود. اگر این لیزر با طول موج و انرژی نامناسب به كار گرفته شود این روش اثر بخشی لازم را در لاغری ندارد.

دبیر اجرایی ششمین كنگره انجمن لیزر پزشكی ایران با اشاره به تاثیر استفاده از لیزرهای پرتوان در لاغری گفت: از لیزرهای پرتوان بیشتر برای لاغری بهره برده و لیزر از طریق فیبر به زیر پوست هدایت می‌شود و چربی با حجم زیاد سوزانده می‌شود البته باید این كار با لیپوساكشن همراه شود بنابراین استفاده از لیزر پرتوان مستلزم فرستادن بیمار به اتاق عمل است و عوارض جراحی و لیپوساكشن را نیز به همراه دارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نیكوخرسند درباره عوارض استفاده از لیزرهای پرتوان برای لاغری تاكید كرد اگر از این لیزر به درستی استفاده نشود ممكن است عضله آسیب ببیند و پوست بسوزد. بنابراین باید پیش از استفاده از لیزر، بیمار را از عوارض آن آگاه كرد.

ششمین كنگره انجمن لیزر پزشكی ایران با هدف ارایه تازه‌های لیزر پزشكی و آشنایی با ایمنی و عوارض لیزر، همراه با برگزاری كارگاه‌های مختلف 8 تا 9 دی امسال در هتل المپیك تهران برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016