چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شیوه جدید برای درمان پوسیدگی دندانها، ایرنا

تهران- محققان شیوه جدیدی برای درمان پوسیدگی دندانها ارایه كرده اند كه این شیوه بدون درد است و نیازی به استفاده از آمپول بی حسی در آن نیست .

به گزارش ساینس دیلی، استفاده از این شیوه به پركردن دردناك دندانها پایان می دهد و میلیون ها نفر را از رفتن به دندانپزشك بی نیاز می كند.

در این روش نیازی به مته دندانپزشكی نیست و پركردن دندان بدون نیاز به آمپول بی حسی انجام می شود و ظاهرا این شیوه بسیار موثرتر از پركردن معمولی دندانهاست.

نتایج مطالعات اولیه بسیار امیدوارانه بوده به طوری كه اداره بهداشت ملی انگلیس سه میلیون دلار برای مطالعه این شیوه اختصاص داده است.

در این شیوه به جای خالی كردن دندان، آن را مهر و موم می كنند.

با این حال این شیوه فقط برای دندانهای شیری و در نتیجه برای كودكان مناسب است نه بزرگسالان.

به طور معمول برای پركردن دندان از آمپول بی حسی استفاده می شود، قسمت پوسیده دندان با استفاده از مته برداشته می شود و سپس حفره ایجاد شده با استفاده از مواد مخصوصی پر می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با استفاده از شیوه جدید كه Hall نام دارد، هیچ تلاشی برای خالی كردن دندان از قسمت های پوسیده صورت نمی گیرد.در عوض یك تاج فلزی بر روی دندان قرار می گیرد و محكم می شود. در این شیوه نیازی به مواد بی حسی نیست. دندان در این حالت در معرض باكتری و اكسیژن قرار نمی گیرد و پوسیدگی متوقف یا كند می شود.

این تاج فلزی كنده نمی شود تا زمانی كه در سنین هفت تا 10 سالگی، دندان با تاجش بیفتد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016