پنجشنبه 3 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشخيص هوشمند حركات دست خدمه پرواز در هواپيماهاي بدون سرنشين، ایسنا

محققان MIT در حال كار بر روي سيستمي هستند تا علائم و حركات دست خدمه پرواز را براي هواپيماهاي بدون سرنشين قابل درك كنند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پرسنل هدايت كننده هواپيما بر روي عرشه ناوهاي هواپيمابر با حركات دست، خلبانان جت‌هاي جنگنده را در هنگام برخاستن و فرود راهنمايي مي‌كنند.

با توجه به افزايش استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين (پهپاد)، محققان مركز MIT در حال طراحي سيستم هوشمندي هستند كه قابليت تشخيص علائم دست پرسنل عرشه كشتي را داشته باشند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پروژه طراحي اين سيستم شامل دو بخش است: بخش اول مربوط به طراحي فناوري براي تشخيص حركات بدن با استفاده از تصاوير ديجيتال است و بخش دوم نيز شناسايي حركات خاص از مجموعه يك سري حركات تعريف شده است.

در اين فناوري، از يك دوربين برجسته كننده براي ضبط تصاوير حركات بدن استفاده و مجموعه اي از 24 حركت توسط اشخاص مختلف انجام شد. سيستم مانند كنترلگر حركات كينكت مايكروسافت، حركات آرنج و مچ دست، باز و بسته بودن دست و بالا و پايين بودن انگشت شست را تشخيص مي‌دهد.

سيستم هر فريم از حركات بدن فرد را تجزيه و تحليل و سپس آنها را با مجموعه‌اي از 24 حركت خاص مقايسه مي‌كند. ميزان دقت سيستم در بررسي تصاوير ويدئويي ضبط شده و مطابقت با الگوي حركات خاص 76 درصد اعلام شده است.

محققان اميدوارند با اصلاح الگوريتم‌ها، سرعت تشخيص حركات در سيستم را ارتقاء دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016