شنبه 26 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رادیولوژی دندان عامل ایجاد تومورهای مغزی است

تهران- یك مطالعه نشان می دهد، افرادی كه هر سال در معرض پرتو رادیولوژی دندان قرار می گیرند بیشتر احتمال دارد كه به تومورهای مغزی مبتلا شوند.

به گزارش ایرنا و به نقل از مجله 'اكسپرس فرانسه'، این مطالعه سه شنبه گذشته در 'مجله آمریكایی سرطان' كه توسط 'انجمن آمریكایی سرطان' منتشر می شود، چاپ شده است.

این مطالعه توسط 'ایزابت كلوس' از 'دانشگاه ییل' و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از هزار و 433 بیمار آمریكایی 20 تا 79 ساله كه به تومورهای مغزی مانند مننژیوم مبتلا بودند ، انجام شده است.

بر اساس این مطالعه، بیمارانی كه هر سال در معرض آزمایشات رادیوگرافی دندان قرار می گرفتند و خود را در معرض اشعه ایكس قرار می دادند نسبت به افراد سالمی كه در گروه كنترل قرار داشتند، 4/1 تا 3 برابر بیشتر احتمال داشت كه به مننژیوم مبتلا شوند.

با این حال میزان شیوع به نوع آزمایش دندانی كه انجام می شود، اشعه ایكسی كه در روش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و سن بیمار بستگی دارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مننژیوم توموری است كه در غشای اطراف مغز و ستون فقرات تشكیل می شود. در بیشتر موارد این تومورها خوش خیم است و تا حدودی سریعتر رشد می كنند اما این تومورها می تواند باعث ایجاد خطرات معلولیت و مرگ و میر ناشی از برخی شرایط شود.

افرادی كه به دندانپزشك مراجعه می كنند اكنون در معرض پرتویی كم توان تر از قبل قرار می گیرند.

با این حال این مطالعه به دندانپزشكان و بیماران توصیه می كند كه دلایلی كه آنها را به رادیوگرافی دندان ارجاع می دهد، به دقت بررسی كنند.

این مطالعه فرصت كافی در اختیار ما قرار می دهد تا مراقب استفاده از رادیوگرافی دندان مانند بسیاری دیگر از عوامل خطرساز باشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016