شنبه 9 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
29 بهمن» سيگار موجب تنبلي روده‌ها مي‌شود، ایسنا
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصرف پسته به رشد باكتری های مفید روده كمك می كند

تهران- نتایج یك مطالعه كه به تازگی انجام شده است ، نشان می دهد مصرف پسته به رشد باكتری های بالقوه مفید در روده كمك می كند و باعث ارتقای سلامت دستگاه گوارش می شود.

به گزارش زی نیوز، پسته همچنین یك منبع فوق العاده ویتامین B6، مس ، منگنز ، فسفر و تیامین به شمار می رود.

باكتری های روده به هضم غذا در معده كمك می كنند.

'والكر مای' استاد یار 'موسسه علوم غذا و كشاورزی' دانشگاه فلوریدا گفت: این باكتری ها نقش مهمی در مسیر دستگاه گوارش برای حفاظت از سلامت روده ایفا می كنند.

برای بررسی ارتباط پروبیوتیك میان پسته و روده محققان مطالعه ای را در مركز تحقیقات تغذیه در مریلند انجام دادند.

اصطلاح پروبیوتیك كه در سال 1995 توسط پروفسور گیبسون و همكارانش ابداع شد به فیبرهای غذایی غیرقابل گوارشی اطلاق می شود كه موجب رشد و فعالیت باكتری های ویژه ای همچون 'لاكتوباسیل' (lactobacilli) و 'بی فیدو باكتری' (bifidobacteria) در روده می شوند.

این باكتری ها به همراه اسیدهای چرب كوتاه ، زنجیره ای را ایجاد می كنند كه از رشد و تكثیر باكتری های كم اهمیت در روده ها جلوگیری می كند.

در این مطالعه محققان گروهی از افراد سالم را به سه دسته تقسیم كردند و به دو گروه روزی 1/5 و 3 اونس ( حدود 6 تا 12 گرم) پسته و بادام دادند و به گروه سوم هیچ یك از این خشكباررا ندادند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در این مطالعه محققان رژیم غذایی افراد شركت كننده را از نظر كالری كنترل كردند تا مطمئن شوند كه هیچ گروه در جریان این مداخله اضافه وزن و یا كاهش وزن نداشته باشند.

محققان در طول این مطالعه نمونه های مختلف از مدفوع گروه های شركت كننده را جمع آوری كردند و آنها را در محیط آزمایشگاهی تجزیه و تحلیل كردند.

محققان پس از كنترل سن،عوامل رژیم غذایی و سایر متغیرها مشاهده كردند كه پس از 19 روز، افرادی كه روزی بیش از سه انس ( 6 گرم) پسته می خورند تغییرات ایجاد شده در سطوح مختلف باكتری های آنها افزایش یافته است.

تفاوت در میكروب های روده ای افرادی كه پسته می خورند نیز بیشتر از افرادی بود كه بادام مصرف می كردند.

این یافته ها در كنفرانس Experimental Biology در سن دیاگو در آمریكا ارایه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016