شنبه 16 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش لیست تعداد تومورهای مغز و اعصاب به بیش از ۱۲۰ نوع در دنیا

بنا بر گزارش سازمان بهداشت جهانی ، لیست تعداد تومورهای مغز و اعصاب (CNS) به بیش از 120 نوع در دنیا افزايش يافته است.

ایلنا: در آستانه برگزاری سی و ششمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران عنوان شد: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) تعداد تومورهای شناسایی شده نواحی مختلف مغز، اعصاب و ستون فقرات به بیش از 120 نوع افزایش یافته است.

به گزارش ايلنا، کاظم عباسیون دبیر جامعه جراحان ایران با تاکید بر این که حدود یک قرن از زمانی که پیشکسوت علم جراحی اعصاب، دکتر «هاروی کوشینگ» نخستین مقاله خود را در مورد تومورهای مغز منتشر کرد می‌گذرد گفت: در دهه گذشته پیشرفت‌های شگرفی در زمینه‌های مختلف عملکردی این رشته در ایران و جهان رخ داده است.

وی افزود: درک بهتر و کامل‌تری از علل مولکولی سرطان‌زایی در خصوص تعدادی از تومورهای مغز، منجر به پیدایش روش‌های درمانی دقیق‌تری شده است که در نهایت موجب کاهش مرگ و میر و کاهش ضایعات و آسیب‌های پس از تشخیص، جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی شده است.

این جراح مغز و اعصاب کشورمان با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی مبنی بر افزایش لیست تعداد تومورهای مغز و اعصاب (CNS) به بیش از 120 نوع در دنیا گفت: پیشرفت‌های شگرف در زمینه تصویربرداری، نورو ناویگیشن (شبیه‌سازی اعصاب)، جراحی‌های آندوسکوپیک و گامانایف (جراحی تومور به وسیله اشعه گاما) موجب بهبود روش‌های درمانی و کسب نتایج امیدبخش‌تر شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دبیراجرایی سی و ششمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران گفت: با توجه به نیاز مبرم جامعه رو به رشد ایران به بهره‌گیری از روش‌های درمانی جدید و کم عارضه
تومورهای مغز و اعصاب (CNS) توسط جراحان اعصاب کشورمان، برگزاری دوره‌های آموزشی و کنگره‌های علمی، بیش از پیش ضروری و کاربردی به نظر می‌رسد.

وی گفت: در طول برگزاری این کنگره از 16 تا 20 اردیبهشت ماه در مرکز همایشهای رازی تهران، میزگرد و سخنرانی پیرامون روش‌های نوین تشخیص و درمان تومورهای مغزی و بررسی امکانات احتمالی آینده جهت پیشگیری، روش‌های درمانی جدید در جراحی تومورهای مغز، پیشگیری و درمان عوارض در جراحی‌های تومورهای مغز، تصمیم‌گیری در انتخاب روش درمانی جراحی یا غیر جراحی به همراه نگاهی اجمالی بر تومورهای مغز و اثرات اقتصادی- اجتماعی آن، شرایط مناسبی برای به روز کردن دانش متخصصان کشورمان ایجاد خواهد کرد.

سی و ششمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران امسال با حضور بالغ بردو هزار نفر از متخصصان رشته‌های مختلف جراحی و پرستاری در حدود بیست شاخه تخصصی و ده‌ها موضوع متنوع (با امتیاز بازآموزی)، 16 لغایت 20 اردیبهشت ماه 91در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016