چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقف مرگ سلولهاي مغزي با فرمان شيميايي دانشمندان

دانشمندان با يك فرمان شيميايي موفق شدند مرگ سلولهاي مغزي در موشها را متوقف كنند؛ دستاوردي كه مي‌تواند براي بيماران مبتلا به بيماري‌هاي تحليل‌برنده سلولهای عصبی مانند آلزايمر و پاركينسون، نويدبخش باشد.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فرمان باعث شد تا موش‌هاي مبتلا به يك بيماري غيرقابل درمان مغزي از زندگي طولاني‌تري برخوردار شوند.

اين اولين بار است كه محققان انگليسي به درك عامل مرگ نورون‌ها نائل شده و آن را يك دستاورد بزرگ خوانده‌اند.

دانشمندان بنياد تحقيقات آلزايمر انگليس پس از كشف اين عامل، تحقيقات خود را براي توقف آن ادامه داده و توانستند از مرگ سلولهاي مغزي جلوگيري كنند تا اين موشها از عمر بيشتري برخوردار شوند.

آنها همچنين بر اين تصور بودند كه احتمالا يك سازوكار رايج وجود داشته كه بيماريهايي مانند آلزاايمر، پاركينسون و کروتزفلد جاکوب با آن به سلولهاي عصبي آسيب رسانده و احتمالا مي‌توان با همين شيوه آنها را متوقف كرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين محققان كه نتايج يافته‌هاي آنها در مجله نيچر منتشر شده، از كشف يك مسير اصلي براي مرگ سلولهاي مغزي در موشهاي مبتلا به کروتزفلد جاکوب خبر دادند.

در بيماريهاي تحليل‌برنده سلولهاي عصبي، پروتئين‌ها به شيوه‌هاي مختلف به اشتباه به هم پيچيده و منجر به ايجاد پروتئين‌هايي با اشكال اشتباه مي‌شوند كه به شكل‌گيري پلاكهاي مغزي در افراد مبتلا به بيماري‌هايي مانند آلزايمر منجر مي‌شود.

بيش از 18 ميليون انسان در جهان از آلزايمر رنج مي‌برند، آلزايمري كه طي آن نورون‌هاي مغزي مرده و مغز از درون تخريب مي‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016