چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دود قلیان عفونت های مزمن ایجاد می كند

ایرنا - استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران به جوانان هشدار داد مواد داخل لوله قلیان حاوی صدها نوع قارچ و میكروب بوده و از طریق دود كردن، وارد دستگاه تنفس شده و ایجاد عفونت های مزمن می‌ كند.

' عباس رمضان پور' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: افرادی كه به طور دائم قلیان می‌كشند، بدنشان به مقدار ثابتی نیكوتین احتیاج داشته و این افراد خود تعیین می‌كنند كه چقدر نیكوتین در روز لازم دارند.

این متخصص بیماریهای ریوی، با اشاره به اینكه ابتلا به بیماری های ریه و آسم در مصرف كنندگان قلیان شایع تر است، اظهار داشت: ابتلا به این بیماری ها منجر به سرطان ریه و دستگاه تنفسی خواهد شد.

رمضان پور ادامه داد: به اكثر تنباكو‌هایی كه در سال های اخیر به بازار آمده اسانس‌هایی اضافه می‌ شود كه این اسانس ها علاوه بر تحریك دستگاه تنفس موجب حساسیت و آلرژی شده و سرفه‌های مزمن همراه با خلط را برای فرد به همراه دارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با هشدار به جوانان در زمینه وجود هزاران ماده سمی در دود ناشی از مصرف قلیان، تصریح كرد متاسفانه به دلیل نداشتن آگاهی های لازم در این زمینه، برخی از والدین به همراه فرزندان خود در مراكز تفریحی، قلیان می كشند.

این پزشك گفت: ممكن است عوارض ناشی از مصرف قلیان، در كوتاه مدت بروز نیابد، اما به مروز زمان سیستم ایمنی بدن را ضعیف كرده و آسیب به سایر اندام ها می رساند.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ، حدود 12 درصد جمعیت كشور مواد دخانی از جمله قلیان مصرف می كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016