شنبه 24 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناباروری موجب بروز اختلالات روحی در زنان می شود

تهران- خطر ابتلا به اختلالات روحی و روانی در زنانی كه دچار مشكل ناباروری هستند و توانایی فرزند دار شدن ندارند بیش از سایرین است.


به گزارش ساینس دیلی، این زنان همچنین بیشتر در خطر سوء مصرف مواد مخدر قرار دارند.

برژیت بلادور فسكوف از مركز تحقیقات انجمن سرطان دانمارك در كوپنهاگ و همكارانش، داده های 98 هزار و 737 زن دانماركی را كه از 1973 تا 2003 برای درمان ناباروری به پزشك مراجعه كرده بودند بررسی كردند.

انها دریافتند این زنان به خاطر اختلالات روحی و روانی ناشی از نداشتن فرزند به طور متوسط دوازده سال و شش ماه در بیمارستان بستری شده اند .

از كل این زنان ، چهار هزار و 677 نفر به دلیل مشكلات روحی بستری شده بودند. این تعداد به دلایل مختلف یا توانایی زایمان موفق نداشتند یا اصلا باردار نشده بودند.

این محققان با بررسی سابقه مشكلات روحی در این زنان دریافتند، عمده این زنان نابارور پس از مشاوره های باروری اولیه وقتی متوجه شدند توانایی فرزند دار شدن ندارند به مواد مخدر و الكل روی آورده اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از 571 زنی كه تحت درمان اعتیاد به مواد مخدر و الكل قرار داشتند 195 مورد در نهایت توانستند فرزند دار شوندو 376 نفر نیز ناموفق بودند.

این محققان می گویند: علاوه بر افزایش خطر برای سوء مصرف مواد مخدر در بین زنانی كه توانایی فرزند دار شدن ندارند، همچنین احتمال ابتلای آنها به شیزوفرنی نیز 47 درصد بیشتر است.

نتایج این تحقیقات درنشست سالانه انجمن اروپایی تولید مثل انسانی و جنین شناسی استانبول ارائه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016