شنبه 24 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تناسب اندام خطرابتلا به سرطان سینه را كاهش می دهد

تهران- نتایج یك مطالعه كه به تازگی انجام شده است، نشان می دهد كه انجام دو ساعت ورزش در روز خطر ابتلا به سرطان سینه را تا حد زیادی كاهش می دهد.

به گزارش دانشكده پزشكی دانشگاه هاروارد، نتایج این مطالعه كه در مجله سرطان منتشر شده است، نشان می دهد كه انجام روزانه پیاده روی، دویدن و ایروبیك خطر ابتلای زنان به سرطان سینه را كاهش می دهد.

بر اساس این گزارش، نوع ورزشی كه شخص در روز انجام می دهد، اهمیتی ندارد و مهم انجام روزانه و مكرر تمرینات ورزشی است.

با این حال محققان با هشدار به افرادی كه زیاد غذا می خورند ، اعلام كردند: افزایش وزن فواید انجام تمرینات ورزشی را در كاهش خطر ابتلا به سرطان سینه از بین می برد.

در این مطالعه محققان با بررسی 3000 زن متوجه شدند كه خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی كه در هفته 10 تا 19 ساعت ( حدود دو ساعت در روز) ورزش می كنند به اندازه قابل توجهی كاهش می یابد. نتایج این مطالعه نشان داد كه خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی كه حدود دو ساعت در روز ورزش می كنند حدود 30 درصد كمتر از زنانی است كه فعالیت بدنی ندارند.

همچنین در این مطالعه مشاهده شد كه شدت تمرینات ورزشی اهمیتی در كاهش خطر ابتلا به این بیماری ندارد به طوری كه پیاده روی، تند راه رفتن و دویدن همگی در كاهش خطر ابتلا به سرطان سینه موثر هستند .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از دیگر نتایج این مطالعه این بود كه كاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی كه ورزش می كنند به سن ربطی ندارد به طوری كه فعالیت بدنی ، خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان جوانی كه در سنین باروری قرار دارند و زنان مسن كه در سنین بعد از یائسگی هستند، كاهش می دهد.

اما عاملی كه تاثیر ورزش را در كاهش خطر ابتلا به سرطان سینه بی اثر می كند، افزایش وزن به ویژه بعد از سنین یائسگی است.

در این مطالعه مشاهده شد كه افزایش وزن به ویژه در زنان مسن، فواید ورزش در كاهش خطر ابتلا به سرطان سینه را كاهش می دهد.

به گفته محققان، ورزش با چاقی، بیماری قلبی و دیابت مبارزه می كند و موجب تقویت خلق و خو، حافظه و استحكام استخوان ها می شود و از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016