چهارشنبه 28 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر در ایران به سرطان سینه مبتلا می‌شوند

تهران- عضو كمیته علمی هفتمین كنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت:سالانه 25 تا 30 هزار نفر در ایران به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

دكتر 'پرویز دریایی' در گفت و گویی افزود: سرطان سینه از مهم ترین عوامل مرگ و میر در زنان ایرانی پس از سرطان كولون و ركتوم به شمار می رود.

وی بابیان اینكه اكنون با تشخیص و درمان به‌موقع به برداشت پستان نیازی نیست، گفت: پایه و اساس در سرطان پستان بر چهار اصل پیشگیری، تشخیص، درمان و پیامد و تبعات درمان است.

دبیر علمی انجمن جراحان عمومی ایران توضیح داد تومورهای سرطانی پستان بر دو نوع توده‌های قابل لمس و غیرقابل لمس است.

دریایی ادامه داد: در 65 تا 70 درصد موارد بیماران تومورها و توده‌های سرطانی را لمس و سپس به پزشك مراجعه می‌كنند و چنانچه توده 5/0 تا 1 سانتی‌متری لمس شود از زمان آغاز تشكیل این توده سرطانی 5 سال گذشته است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی گفت: پزشكان همواره هشدار می‌دهند كه اقوام درجه یك مبتلایان به سرطان پستان برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام به پزشك مراجعه كنند.

به گزارش روز چهارشنبه از هفتمین كنگره سالیانه انجمن علمی جراحان ایران، هفتمین كنگره سالیانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران با موضوع بیماری‌های خوش‌خیم و بدخیم پستان(جراحی، بازسازی) با حداكثر امتیاز بازآموزی (مدون و مداوم) ویژه پزشكان عمومی و متخصصان جراحی و داخلی به همراه كارگاه‌های آموزشی 29 تا 31 شهریور 91 در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016