شنبه 1 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محققان دريافتند: غلبه ۷۵ درصدی مردان در میزگردها و ابراز نگرانی دانشمندان

میزگرد به محلی اطلاق شده که تمام نظرات در آن در یک حالت عادلانه و مساوی به اشتراک گذاشته می‌شود، اما پژوهش جدید محققان دانشگاههای بریگهم یانگ و پریستون نشان داده که در یک میزگرد مختلط، مردان تا 75 درصد بر بحثها غالب هستند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این محققان ابراز نگرانی کرده‌اند که در این میزگردها تصمیمات بدون یک بازنمود عادلانه از نظرات ارائه شده گرفته شود.

به گفته آنها، بهترین راه برای دستیابی به یک ترکیب عادلانه از نظرات این است که تصمیمات به اتفاق آرا گرفته شده تا شکاف جنسیتی از میان برداشته شود.

در میان بیشتر گروههای مطالعه شده توسط این دانشمندان، زمان صحبت خانمها بطور قابل توجهی کمتر از سهمیه حضور آنها و بسیار کمتر از 75 درصد زمان مورد استفاده توسط آقایان است.

به گفته کریس کارپوویتز، مولف ارشد این پژوهش و دانشمند سیاسی برمينگهم یانگ، زنان از نقش منحصربفرد و مهمی در این میزگردها برخوردارند كه این نقش در برخی شرایط بسیار کمرنگ شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این قانون حضور جنسیتی زمانی با استثنا روبرو می‌شود که این عدم تساوی در زمان تصمیم‌گیری بر اساس اتفاق آرا بجای قانون اکثریت از بین می‌رود.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که رویکرد بر اساس اجماع بسیار در جهت توانمندسازی زنان در تصمیم‌گیریهای گروهی مفید خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016