شنبه 9 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درمان با اشعه ایکس امید تازه ای برای چشمان بیمار

تهران- بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولای شبکیه با استفاده از یک روش درمانی جدید و با به کارگیری اشعه ایکس بهبود می یابند .

به گزارش دیلی میل، دژنراسیون ماکولای تر (مرطوب) یک نوع بیماری است که موجب نابینایی مرکز چشم می شود و 420 هزار نفر در انگلیس به آن مبتلا هستند.

این بیماری زمانی بروز می کند که رگ های خونی غیرطبیعی در زیر ماکولا - بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است - تجمع می کنند.

جدی ترین شکل این بیماری ، دژنراسیون ماکولای تر است چرا که در عرض چند روز موجب از بین رفتن بینایی می شود.

در درمان های استاندارد این بیماری یک نوع ضد فاکتور رشد عروق ، به چشم تزریق می شود که از توسعه بیشتر رگ های خونی ممانعت می کند.

این درمان باید در سه ماه به شکل روزانه انجام شود و تنها از بدتر شدن بینایی جلوگیری می کند.اما روش درمانی جدید که در آن از اشعه ایکس استفاده می شود ،غیرتهاجمی است، تنها یک بار استفاده می شود و موجب بهبود بینایی چشم بیمار می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در این روش درمانی دوز کم اما دقیقا متمرکز پرتو اشعه ایکس بر ماکولا تابیده می شود و این اشعه مانع رشد رگ های خونی می شود.

این اشعه همچنین دارای فوایدی چون کاهش التهاب و زخم است و تاباندن اشعه 20 دقیقه طول می کشد.این روش درمانی یک پیشرفت بسیار خوب برای بیماران مبتلا به دژنراسیون ماکولای مرطوب است و موجب بهبود کیفیت زندگی این افراد می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016