Monday, Jun 12, 2017

صفحه نخست » مجموعه خبرها از دیدار حساس ایران ـ ازبکستان؛ یک گام تا صعود به جام جهانی

team_melli.jpgکی‌روش: سخت کار کردیم تا به این جا برسیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس درباره شکست ازبکستان و عملکرد خوب ملی‌پوشان ایران در سال‌های اخیر به صحبت پرداخت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس درباره شکست ازبکستان و عملکرد خوب ملی‌پوشان ایران در سال‌های اخیر به صحبت پرداخت.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آسوشیتدپرس تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران امشب (دوشنبه) می‌تواند با پیروزی برابر ازبکستان به جام جهانی روسیه راه یابد و کارلوس کی‌روش به اولین مربی در فوتبال ایران تبدیل شود که دو بار پیاپی صعود به جام جهانی را تجربه می‌کند.

در آستانه بازی ایران و ازبکستان کارلوس کی‌روش در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، اظهار کرد: ما می دانیم هنوز برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران جا برای پیشرفت وجود دارد، ولی خیلی سخت تلاش کردیم تا به این شرایط خوب برسیم. ما همیشه همان برنامه آمادگی را نداریم که تیم‌های بزرگ دیگر آسیایی از آن بهره مند هستند. به همین خاطر صعود دوباره به جام جهانی دستاوردی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

ایران در حالی در صدر جدول گروه‌ خود در انتخابی جام جهانی قرار دارد که هنوز در این مرحله گلی دریافت نکرده است.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران درباره بازی با ازبکستان گفت‌: بازی با ازبکستان آسان نخواهد بود، ولی ما امیدواریم که بتوانیم عملکرد خوبی در این بازی داشته باشیم. در طول چهار سال گذشته تیم اول آسیا در رده بندی فیفا قرار داشتیم و در حال‌ حاضر بیش از گذشته بازیکنان شاغل در اروپا در اختیار داریم.

همچنین کره جنوبی امیدوار است با پیروزی برابر قطر بتواند خودش را به نهمین صعود پیاپی به جام جهانی قطعی کند. همچنین در دیگر دیدار این مرحله چین برابر سوریه به میدان خواهد رفت.

***

کی‌روش؛ با سابقه‌ترین سرمربی ایران مقابل ازبکستان

وبسایت رسمی برنامه نود - بازی امروز ایران-ازبکستان هشتمین ملاقات این دو تیم است.

به گزارش وب سایت نود، بیشتر بازیهای ایران و ازبکستان در دهه اخیر بوده است و به همین دلیل کارلوس کی‌روش باسابقه ترین سرمربی ایران مقابل ازبکستان است.

بازی امروز پنجمین رویارویی کی‌روش با ازبکستان محسوب می شود. او در چهار بازی قبلی صاحب سه برد و یک باخت شده است. کی‌روش تا به امروزدر تهران ازبکستان را نبرده است.

در اولین ملاقات ایران و ازبکستان در سال ۱۳۷۷ مرحوم منصور پورحیدری سرمربی ایران بود که تیم ملی چهار بر صفر آن بازی را برد.

در رویارویی دوم ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی دو بر یک به پیروزی رسید. در بازی سوم بازی دوستانه ایران و ازبکستان صفر-صفر شد. افشین قطبی سرمربی ایران در آن بازی بود.

کی روش امروز در پنجمین ملاقاتش با ازبکستان به دنبال چهارمین بردش است.

***

دایی: مطمئنم ازبکستان را می‌بریم و به جام جهانی صعود می‌کنیم

وبسایت رسمی برنامه نود - مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی سایپا می‌گوید کی‌روش کارهای خوب زیادی برای تیم ملی انجام داده است.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، علی دایی اسطوره فوتبال ایران که هدایت سایپا را بر عهده دارد، در زمان بازیگری‌اش ۱۴۹ بازی برای تیم ملی ایران انجام داد و ۱۰۹ گل هم به ثمر رساند که این بیشترین گل‌زده در رده ملی است و ۲۵ گل بیشتر از تعداد گل‌های زده فرانس پوشکاش، اسطوره فقید تیم ملی مجارستان است که در رده دوم جدول بهترین‌ گلزنان رده ملی است.

تیم ملی ایران اکنون در آستانه تاریخ‌سازی است به طوری که اگر موفق شود در بازی خانگی امشب (دوشنبه) برابر ازبکستان در ورزشگاه آزادی به پیروزی برسد، برای اولین بار در تاریخ خود دو دوره متوالی به مرحله پایانی جام جهانی راه یافته است.

علی دایی که حضور در جام‌های جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ را به عنوان بازیکن تجربه کرده، به سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گفت: ما به جام جهانی خیلی نزدیک هستیم. در سال‌های اخیر آقای کی‌روش و همکارانش کارهای زیادی برای تیم ملی انجام داده‌اند.

وی افزود: به نظر من کی‌روش نظم و عزم راسخ را به تیم ملی آورده، اما یکی از مهمترین کارهایی که او انجام داده، تغییر بازیکنان اصلی و آوردن جوانان زیاد به تیم ایران بوده است.

سرمربی سایپا تصریح کرد: رابطه خیلی خوبی با کی‌روش دارم و همیشه از او حمایت می‌کنم. او بارها در محل تمرین تیم من حضور پیدا کرده است. من عاشق کسانی هستم که به تیم ملی کشورمان کمک می‌کنند و کارلوس یکی از آنهاست.

اولین حضور دایی در مسابقات جام جهانی در سال ۱۹۹۸ بود، جایی که تیم ملی اولین پیروزی تاریخ خود در این رقابت‌ها را با برتری ۲ بر یک مقابل آمریکا در شهر لیون فرانسه به دست آورد.

پس از اینکه ایران فرصت حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ را از دست داد، تیم ملی با درخشش علی دایی که گفته می‌شود بهترین بازی‌های دوره ۱۳ ساله حضورش در تیم ملی را به نمایش گذاشت در سال ۲۰۰۶ به جام جهانی بازگشت، اما از سه بازی خود تنها یک امتیاز کسب کرد و در همان مرحله گروهی حذف شد.

پس از جام جهانی ۲۰۰۶، هشت سال طول کشید تا تیم ملی ایران مجدداً به رقابت‌های جهانی بازگردد و این بار با سرمربیگری کی‌روش این تیم به جام جهانی برزیل راه یافت، جایی که ایران باز هم در همان مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفت، هرچند شکست (یک بر صفر) دقایق پایانی تیم ملی برابر آرژانتین تمجید بسیاری را به همراه داشت.

حالا اما در آستانه اینکه به نظر می‌رسد ایران برای اولین بار در تاریخ خود برای دو دوره متوالی به مرحله جام جهانی می‌رسد، خوش‌بینی‌هایی نسبت به این تیم به وجود آمده که ایران می‌تواند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیمی قدرتمند باشند.

دایی تصریح کرد: تحت‌تأثیر بازیکنان مختلف زیادی از تیم ملی کنونی ایران قرار گرفته‌‌ام. من به آنها به عنوان یک تیم نگاه می‌کنم، نه به عنوان بازیکنان انفرادی چون ما هم خط دفاعی داریم و هم خط حمله. در کنار استرالیا یکی از بهترین تیم‌های آسیا هستیم چون در سال‌های اخیر مقابل هیچ تیمی آسیایی شکست نخورده‌ایم. امیدوارم اگر تیم ملی به جام جهانی راه پیدا کرد، برای اولین بار از مرحله گروهی این مسابقات صعود کنیم.

تیم تحت‌هدایت کارلوس کی‌روش در حال حاضر با چهار امتیاز برتری نسبت به کره‌جنوبی، صدرنشین گروه A است و با توجه به اینکه هنوز سه بازی دیگر از مرحله انتخابی جام جهانی باقی مانده، حتی در صورتی که در بازی امشب برابر ازبکستان به پیروزی نرسد، همچنان شانس اول این گروه برای صعود به مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۸ است.

ایران که در مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ شکستی را متحمل نشده و رکورد پیروزی صددرصد در بازی‌های خانگی‌اش را از خود بر جای گذاشته است، حالا به دنبال ارائه بهترین بازی خود برابر ازبکستان در ورزشگاه آزادی است.

دایی در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: بازی مقابل تماشاگران زیاد برای تیم‌های میهمان خیلی سخت است، اما بازی مقابل تماشاگران زیاد حس خیلی خوبی به بازیکنان ما می‌دهد. بازی برای تیم‌های میهمان در چنین جوی خیلی دشوار است و مطمئنم دوشنبه شب اربکستان را شکست می‌دهیم و به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود می‌کنیم.

***

پیش بازی ایران- ازبکستان: پنجمین صعود را جشن بگیر

وبسایت رسمی برنامه نود - ایران می تواند با یک برد خانگی صعودش به جام جهانی را جشن بگیرد

هفته هشتم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گروه A آسیا

دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶،ساعت ۲۱:۱۵، ورزشگاه آزادی تهران

به گزارش وب سایت برنامه نود، نتایج عالی در دیدارهای انتخابی جام جهانی، ایران را در آستانه یک صعود زودهنگام به جام جهانی روسیه قرار داده است.

یوزهای ایرانی امشب اگر در ورزشگاه آزادی ازبکستان را شکست دهند در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابتها صعود خود را جشن خواهند گرفت. ایران می تواند پس از برزیل، دومین تیم صعود کننده به جام جهانی باشد.

این صعود، پنجمین صعود ایران به جام های جهانی خواهد بود و باعث خواهد شد ایران برای اولین بار در تاریخ دو جام جهانی متوالی را تجربه کند.

در جدول گروه A آسیا، ایران با ۱۷ امتیاز صدرنشین است، کره جنوبی و ازبکستان با ۱۳ و ۱۲ امتیاز در رده دوم قرار دارند. فرمول صعود همان فرمول همیشگی است، دو تیم اول مستقیما راهی جام جهانی می شوند، تیم سوم هم به بازی‌های پلی‌آف می رود.

در این گروه رقابت بین سه تیم ایران، کره جنوبی و ازبکستان است. ایران اگر فردا برنده شود کار را تمام می کند. در صورت برد ازبکستان کمی کار گره می خورد، تساوی هم نتیجه بدی برای ایران نیست و تنها صعودش را به تاخیر می اندازد.

ایرانی؛ تیمی که گل نمی خورد

شرایط جدول نشان می دهد که کی‌روش و شاگردان اصلا نباید احساسی شوند و با بازی هیجانی فرصت گل زدن به ازبکستان بدهند. فراموش نکنیم که چهار سال پیش همین ازبکستان در تهران ایران را شکست داد و صعود ایران را سخت کرد.

نقطه قوت ایران در این مسابقات گل نخوردن است. ایران در هفت بازی قبل دروازه‌اش را بسته نگه داشته و تنها تیمی است که در دیدارهای انتخابی جام جهانی گل نخورده است. گل نخوردن در این بازی اهمیت ویژه ای دارد. یوزهای ایرانی در بازی رفت دست به کار بزرگی زدند و با شکست دادن ازبکستان در خانه حریف شرایط صعود آسان خود را ایجاد کردند.

شاگردان کی‌روش در دیدارهای قبلی تیم بسیار خوبی نشان دادند. دو برد ارزشمند مقابل قطر و چین، تیم ملی را در آستانه یک صعود شیرین بدون دردسر قرار داده است و باید از این فرصت طلایی استفاده کرد.

حریف سخت‌گیر

ازبک‌ها همیشه تیم باکیفیتی بودند و قطعا امشب دیداری سخت در انتظار یوزها خواهد بود. هدایت این تیم را ساموئل بابایان ازبک برعهده دارد. ترکیب این تیم هم تقریبا آشناست. بازیکنانی مثل الکساندر لوبانوف، فوزیل موسایف و سرور جپاروف که در ایران بازی کرده اند. چند بازیکن شاخص این تیم هم در لیگ چین و روسیه بازی می کنند. ویتالی دینیسوف، عادل احمدوف، سردار رشیدوف، ایلدور شاهمرادوف، ایگور سرگیف، الکساندر گینریخ و مراد باکمیئف دیگر بازیکنان مطرح ازبکستان هستند.

ترکیب احتمالی ایران

کارلوس کی روش در دیدارهای انتخابی جام جهانی ثابت کرده به بازیکنی متکی نیست و حدس زدن ترکیب تیم ملی چندان کار ساده‌ای نخواهد بود. با این وجود می توان تا حدودی ترکیب تیم را حدس زد. دروازه‌بان که قطعا علیرضا بیرانوند خواهد بود. در قلب خط دفاعی احتمالا از زوج پورعلی گنجی-منتظری استفاده می شود. رامین رضاییان با درخشش در بازی با مونته نگرو در سمت راست بازی خواهد کرد، درسمت چپ میلاد محمدی گزینه اصلی است. احسان حاج صفی- سعید عزت اللهی زوج خط میانی خواهند بود. علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی در دو جناح خواهند بود. سردار آزمون گزینه اصلی خط حمله است. کی‌روش برای پست هافبک بازیساز از بین مسعود شجاعی و اشکان دژاگه یکی را انتخاب خواهد کرد.

کی روش برای این بازی یک دردسر هم خواهد داشت. مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، سعید عزت اللهی، پژمان منتظری، اشکان دژاگه، رامین رضاییان، سردار آزمون، میلاد محمدی، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند و وحید امیری تک اخطاره اند و با گرفتن کارت زرد بازی با کره جنوبی را از دست می دهند.

نتایج بازیهای قبلی در مقدماتی جام جهانی:

ایران: ایران۲-قطر صفر، چین صفر-ایران صفر، ازبکستان صفر- ایران یک، ایران یک- کره جنوبی صفر، سوریه صفر- ایران صفر، قطر صفر- ایران یک، ایران یک- چین صفر.

ازبکستان: ازبکستان یک- سوریه صفر، قطر صفر- ازبکستان یک، ازبکستان صفر- ایران یک، ازبکستان ۲- چین صفر، کره جنوبی ۲- ازبکستان یک، سوریه یک- ازبکستان صفر، ازبکستان یک- قطر صفر.

بازی قبلی:

مونته نگرو یک-ایران۲( دوستانه)

ازبکستان۲- تایلند صفر( دوستانه)

جایگاه در جدول:

ایران: با ۱۷ امتیاز اول

ازبکستان: با ۱۲ امتیاز سوم

جایگاه در رده بندی فیفا:

ایران: ۳۰

ازبکستان:۶۲

***

منتظری: بازی با ازبکستان سخت‌ترین بازی ما در این مرحله است/ مردم انتظار صعود به دور دوم دارند

مدافع تیم‌ ‌ملی ایران بازی با ازبکستان را سخت‌ترین بازی تیم ملی در انتخابی جام جهانی دانست و اضافه کرد: در صورت صعود به جام جهانی روسیه ایران باید برای صعود از گروهش بجنگد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از AFC، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران امشب (دوشنبه) در دیداری حساس باید در ورزشگاه بزرگ آزادی به مصاف ازبکستا برود. دیداری که اگر با پیروزی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به پایان برسد صعود شاگردان کارلوس کی‌روش در حالی به جام جهانی قطعی می‌شود که هنوز دو بازی دیگر برای ما باقی‌ مانده است. دو بازی که طبیعتا تشریفاتی خواهد شد.

پژمان منتظری معتقد است عملکرد خوب تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به خاطر سال‌ها تلاش شبانه روزی بوده است که باعث شد تیم کی‌روش با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد.

پژمان منتظری درباره بازی با ازبکستان گفت‌: در طول چهار، پنج سال گذشته ما خیلی سخت کار کردیم و یکسری بازیکنان جوان و خیلی خوب به تیم ‌اضافه شده‌اند که در حال‌ حاضر این بازیکنان تجربه خیلی بالایی دارند و ما به هدفی که به دنبالش بودیم رسیدیم. تیم آماده است و ما فوتبال منظمی را ارائه می‌دهیم. من فکر می‌کنم به هدفی که چهار، پنج سال گذشته داشته ایم رسیده‌ایم.

مدافع ایرانی شاغل در لیگ قطر در جام جهانی گذشته در هر سه بازی ایران به میدان رفت. هر چند که ایران در آن جام جهانی با یک امتیاز در قعر جدول گروه قرار گرفت ، ولی نمی‌توانست عملکرد خوب ایران خصوصا در بازی با آرژانتین به سادگی گذشت.

منتظری در همین باره گفت‌: درباره جام جهانی قبل یکی از بهترین خاطرات ما آمدن به ایران بود. مردم خیلی خوشحال بودند از عملکردی که ما در آن جام جهانی داشتیم. اگر بتوانیم به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کنیم مردم از ما انتظار دارند که از مرحله گروهی نیز صعود کنیم به همین خاطر صعود به دور دوم جام جهانی هدف اصلی ما خواهد بود. با این حال بهتر است وقتی در مورد این مسائل صحبت می‌کنیم که صعود ما به جام جهانی قطعی شده است، چون ما هنوز به جام جهانی صعود نکرده‌ایم و ما امیدواریم که یکی از مهم‌ترین بازی‌های چند سال گذشته خودمان را با قدرت برگزار کنیم به همین خاطر در حال‌ حاضر تمام تمرکز بازیکنان روی بازی با ازبکستان است تا به جام جهانی صعود کنیم.

مدافع ایران در پایان گفت‌: ما می دانیم بازی با ازبکستان یکی از سخت‌ترین بازی‌هایی خواهد بود که ما در این مرحله خواهیم داشت و از طرفی شناخت خیلی خوبی هم از آنها داریم. چند هفته‌ای است که به ‌دقت حریف را آنالیز کرده‌ایم. می دانیم که بازی سختی با ازبک‌ها پیش‌رو داریم. همه متمرکز هستند و امیدوار هستیم که نتیجه‌ لازم را به دست بیاوریم.

***

قوچان‌نژاد: مغرور نیستم ولی انتظار زدن ۱۹ گل را داشتم

مهاجم ایرانی هیرنفین درباره درخشش خود در این فصل لیگ هلند با فاکس اسپورت به گفت‌وگو نشست.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از فاکس اسپورت، رضا قوچان‌نژاد که عملکردی خوب در دسته یک انگلیس و تیم چارلتون نداشت، به هیرنفین رفت و در اولین فصل حضور خود توانست ۱۹ گل به ثمر برساند و برای کسب آقای گلی تلاش کند.

قوچان‌نژاد که اکنون در اردوی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برای بازی با ازبکستان به سر می‌برد، درباره عملکرد خوبش در هیرنفین، گفت‌: نمی‌خواهم جوری صحبت کنم که تصور شود، آدم مغروری هستم ولی وقتی که به هیرنفین رفتم، اهداف شخصی و تیمی داشتم؛ هدف شخصی من این بود که بتوانم در فصل اول حضورم ۲۰ گل به ثمر برسانم که به همین خاطر از عملکردم راضی هستم.

رضا قوچان‌نژاد علاوه بر زدن ۱۹ گل در لیگ هلند سه پاس گل نیز برای هم تیمی‌هایش فراهم کرد.

قوچان‌نژاد درباره دلیل افت تیمش در نیم فصل دوم لیگ هلند نیز، گفت‌: من فکر می‌کنم که کمبود تجربه یکی از دلایل اصلی بود که باعث شد چنین شرایطی در تیم ایجاد شود. به نظر من خیلی مهم است که در فصل نقل‌ و انتقالات بازیکنان با تجربه‌ای به تیم ‌اضافه شوند و تجربیات تیمی ما بالا برود. ما می‌توانیم با تقویت تیم در فصل آینده قدرتمندتر ظاهر شویم.

***

رشیدف: ایران قدرتمند است ولی ما برای برد بازی می‌کنیم

بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال ازبکستان از اهمیت بازی با ایران سخن گفت.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از AFC، تیم‌های ‌ملی فوتبال ایران و ازبکستان امشب (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی برابر هم به میدان خواهند رفت؛ دیداری که اهمیت زیادی برای هر دو کشور دارد.

سردار رشیدف، درباره بازی با ایران گفت‌: ما همگی حمایت، اعتماد و امید مردم ازبکستان را پشت سر خودمان احساس می‌کنیم. به عنوان یک بازیکن احساس مسئولیت پذیری داریم و به عنوان یک هوادار امیدوار هستیم که رویای حضورمان در جام جهانی محقق شود. خیلی‌ها منتظر هستند که ما این کار را انجام بدهیم و به جام جهانی صعود کنیم. چند سال در آستانه رسیدن به این هدف بودیم ولی این بار امیدواریم که واقعا این اتفاق رخ دهد و ما به جام جهانی راه یابیم.

رشیدف در ادامه‌ صحبت‌های خود ‌اضافه کرد: ایران تیم قدرتمندی است که من دوست دارم قدرت آنها را در ضد حملات یادآوری کنم. ما می‌دانیم که آنها یکی از بهترین تیم‌ها در آسیا هستند و با شناخت تمام قدرت آنها پا به این مسابقه می‌گذاریم. کاملا به این موضوع واقفیم که بازی با ایران چقدر برای ما اهمیت دارد. مدت‌های مدیدی است که خودمان را برای این بازی آماده کرده‌ایم. اهمیت این بازی را درک کرده و می‌دانیم که این بازی چقدر مهم است و برای همین دلیل دوشنبه شب برای برد بازی خواهیم کرد.

بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال ازبکستان در پایان صحبت‌های خود گفت‌: من دوست دارم صعودمان در تاشکند رخ دهد؛ جایی که بتوانیم کره‌جنوبی را شکست دهیم و به جام جهانی روسیه برسیم. هنوز نمی‌دانیم در دو بازی دیگر و بازی تیم‌های رقیب چه نتایجی رخ خواهد داد. با این حال تمرکزمان روی بازی دوشنبه شب است.

امشب همچنین کره جنوبی در قطر به دیدار عنابی‌ها می‌رود و سوریه و چین دیگر دیدار این گروه را برگزار می‌کنند. از این گروه تمام شش تیم شانس صعود به جام جهانی را دارند و ممکن است بازی‌های امشب تکلیف صعود یا عدم صعود یک یا چند تیم را مشخص کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy