سه شنبه 28 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اکبر منتجبی در وبلاگ خود: ميرحسين موسوی دوست دارد بيايد، فردا

دو چهره ( يکی از اصلاح طلبان و يکی از اصولگرايان ) به ديدن مير حسين رفته اند و از او رسما درخواست کرده اند در انتخابات رياست جمهوری شرکت کند. اميدوارم آقای خاتمی نيز اين موضوع را بپذيرد و خود شخصا از ايشان حمايت کند.
اکبر منتجبی در يادداشتی به بررسی حضور مير حسين موسوی در انتخابات رياست جمهوری آينده پرداخت.

به گزارش «فردا»، اين خبرنگار اصلاح طلب در ادامه انتشار اخباری محرمانه از ميرحسين موسوی که پيش از اين در نشريه شهروند منتشر می کرد در وبلاگ خود آورده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از قرار معلوم اخيرا آقای مير حسين موسوی اخيرا درباره دولت های آقای هاشمی و خاتمی ابراز نظر کرده و دليل آورده اگر در دوره های گذشته ( سال ۷۶ و سال ۸۴ ) قبول نکرده که در انتخابات شرکت کند به اين دليل بوده که رويه دو رييس جمهور را با وجود آنتقاداتی در حوزه اقتصادی و سياسی قبول داشته اما اکنون اين چنين نيست. به همين دليل ايشان در حال حاضر به تکليفی درقبال ايران دارد می انديشد و به اين نتيجه رسيده است که بر خلاف دوره های پيش جدی تر به ماجرای انتخابات رياست جمهوری بينديشد.

بنابراين گزارش وی ادامه می دهد: گويا وقتی اطرافيان مهندس ميرحسين موسوی مانند گذشته فعاليت های خود را برای ترغيب ايشان جهت شرکت در انتخابات آغاز کرده و خبر آن را به مهندس داده اند ايشان مانند دوره های گذشته اين افراد را منع نکرده اند. قبلا مصرا می خواستند که دوستان کار تبليغاتی انجام ندهند اما اين بار درقبال رفتار عملياتی – تبليغاتی دوستان خود سکوت کرده است.

منتجبی در ادامه پيرامون ديدارهای انتخاباتی برخی چهره ها با ميرحسين موسوی می نويسد: اتفاق ديگری که رخ داده ، اين است که دو چهره ( يکی از اصلاح طلبان و يکی از اصولگرايان ) به ديدن مير حسين رفته اند و از او رسما درخواست کرده اند در انتخابات رياست جمهوری شرکت کند.

گفتنی است خبرگزاری ايلنا نيز امروز خبر از ديدار باهنر و لاريجانی با ميرحسين موسوی داده است که البته هنوز از سوی اين دو واکنشی نشان داده نشده است.

به گزارش «فردا» اکبر منتجبی در ادامه در خصوص احتمال جدی بودن موسوی برای حضور در انتخابات می نويسد: تکذيبيه دفتر ايشان به خبر سايت ياری نيوز (که توسط دو حزب سياسی اصلاح طلب حمايت می شود) نشان می دهد که اين بار ايشان جدی است. ضمن آن که شنيدم اعضای پويش ( حاميان خاتمی ) درخواست ديدار با مير حسين موسوی داشته اند اما ايشان تاکنون نپذيرفته با آنها ديدار کند. چنانکه آيت الله صانعی و آيت الله موسوی اردبيلی نيز درخواست آنها را نپذيرفتند.

وی در پايان به بررسی واکنش سران اصلاح طلب در خصوص حضور موسوی پرداخته و می افزايد: شنيده ام آقای کروبی گفته است که اگر ميرحسين موسوی وارد انتخابات شود، به نفع او کنارگيری می کند. اميدوارم آقای خاتمی نيز اين موضوع را بپذيرد و خود شخصا از ايشان حمايت کند. همين طور حزب مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب نيز در اين ايام ، در ذکر دلايل خود برای حمايت از آقای خاتمی، مکرر اعلام می کردند خاتمی در مقابل ديگر نامزدهای جبهه اصلاحات ( بخوانيد مهدی کروبی ) از آرا و استقبال بيشتری برخوردار است. اگر ملاک همچنان محبوبيت و آرا باشد ، ميرحسين از هر نامزد ديگری حتی آقای خاتمی، محبوب تر و آرای بيشتری دارد. ضمن آن که عقبگرد هم نکرده ايم.





















Copyright: gooya.com 2016