سه شنبه 5 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قوت گرفتن احتمال اجرای حکم اعدام فرزاد کمانگر، مجموعه فعالان حقوق بشر

فرزاد کمانگر ، معلم و فعال حقوق بشر بازداشت شده در سال ۸۵ که پس از طی نمودن پروسه پر ابهام قضائی توام با آزار و اذيت و شکنجه که منجر به آسيب ديدگی فک ، اعصاب ، دست و سر نامبرده گرديد از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم و اين حکم نيز در ديوان عالی کشور قطعيت يافت ، وی در مرداد ماه سال جاری پس از اعلام سخنگوی قوه قضائيه مبنی بر قطعی بودن حکم اعدام اين معلم ، بصورت غير قانونی به بند امنيتی ۲۰۹ زندان اوين منتقل گرديد.
آقای کمانگر در اين مکان مدت مديدی را محروم از حقوق خود مبنی بر تماس با خانواده يا وکيل به سر برد و پس از آن نيز تماس يا ملاقات وی منوط به اجازه و حضور بازجوی ايشان گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابر گزارشات دريافتی ظهر روز گذشته مورخه ۴/۹/۸۷ پس از يورش نامتعارف ماموران امنيتی به اتاق ۱۲۱ بند ۲۰۹ ، فرزاد کمانگر را در مقابل ساير زندانيان مورد ضرب و شتم قرار داده و به همراه لوازم شخصی خود به نقطه نامعلومی منتقل نمودند.
گزارش گرديده است که آخرين بار آقای کمانگر در بهداری زندان و در وضعيت بد جسمی مشاهده گرديده است.
شاهدان عنوان می نمايند ماموران امنيتی در هنگام انتقال توام با ضرب و شتم آقای کمانگر ، وی را در شرف اعدام می خواندند و با لحن شهيد او را مورد تمسخر قرار ميدادند.
نظر به عدم محکوميت آقای کمانگر به زندان و همچنين قطعی گرديدن حکم اعدام وی که با دستور رياست قوه قضائيه به مرحله اجرا در می آيد و همچنين افزايش روزافزون موج سرکوب فعالان مدنی و سياسی و همينطور انتقال ايشان به محلی نامعلوم ، مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران خطر اعدام اين معلم و فعال مدنی را قريب الوقوع ارزيابی ميکند و از تمامی سازمانهای مدافع حقوق بشر و فعالان اين حوزه توجه ويژه به وضعيت بغرنج اين معلم محکوم به اعدام را درخواست ميکند.

دبيرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران
تهران - ۵ آذر ۸۷ برابر با ۲۵ نوامبر ۲۰۰۸





















Copyright: gooya.com 2016