سه شنبه 12 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالله مومنی در گفتگو با ايلنا: سازمان دانش آموختگان خواهان سطحی از تغييرات است که موجب تضمين روند دموکراتيک اداره کشور شود

- اصلاح طلبان بايد بر روی ارايه نقشه راهی روشن توافق کنند

تهران- خبرگزاری کار ايران
سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی معتقد است اصلاح طلبان در صورت ارايه برنامه‌‏ای ايجابی که ظرفيت اقناع، بازيابی اعتماد و بازسازی بدنه اجتماعی را داشته باشد،می‌‏توانند امکان حضور موثر و نتيجه بخش را برای خود ايجاد کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدالله مومنی در گفت‌‏وگو با خبرنگار"ايلنا"، با اشاره به نحوه حضور تشکل متبوع‌‏اش در انتخابات آينده ،گفت: عده‌‏ای بر اين باورند شرکت در انتخابات بی‌‏فايده است و فرايند دموکراسی را در غير از صندوق‌‏های رای می‌‏دانند.
وی افزود: عده‌‏ای نيز شرکت در انتخابات را تنها راه گذار به دموکراسی می‌‏دانند،در حاليکه هيچ يک از اين دو روش به خاطر اينکه با مختصات عمل سياسی در تعارض است،به تنهايی نمی‌‏توانند مبنای مناسبی برای گذار به دموکراسی باشد.
مومنی تاکيد کرد: نبايد به انتخابات نگاه ايدئولوژيک داشت.
وی بحران مديريتی را علت حضور فعالانه سازمان دانش آموختگان در انتخابات رياست جمهوری آينده دانست و گفت: نشانه‌‏های اين بحران را می‌‏توان در ناآرامی فضای سياسی‌‏کشور و تلقی‌‏های منفی و بدبينانه نسبت به هر گونه حرکت مدنی و سياسی سازمان يافته، شکاف طبقاتی ،آمار بالای تورم ،بيکاری و وضعيت نابسامان اجتماعی مشاهده کرد.
مومنی با تاکيد بر اجماع اصلاح طلبان در انتخابات آينده،اظهار داشت: انسجام و اجماع اصلاح طلبان در دفاع از برگزاری انتخابات آزاد با ايجاد شبکه گسترده‌‏ای از انجمن‌‏ها ،احزاب و نخبگان حامی اصلاحات ومقاومت در برابر برخوردهای تنگ نظرانه و حذفی نهادهای نظارتی می‌‌‏تواند مانع شکل گيری روندی گردد که می‌‏خواهد اصلاح طلبان در محدوده کنترل شده‌‏ای از قدرت ، امکان رقابت داشته باشند.
وی افزود: طبيعی است که در صورت انسجام و توافق گروه‌‏های اصلاح طلب در دفاع از حق انتخابات شدن و حق انتخابات کردن برای همه شهروندان ايرانی می‌‏توان اميدوار بود که امکان دست اندازی در آراء برای رقيب را محدود سازد و ايده‌‏های اصلاح طلبانه که معطوف به ايجاد فضای باز سياسی است امکان توفيق و پيشبرد داشته باشد.
سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی تاکيد کرد: اصلاح طلبان بايد بر روی ارايه نقشه راهی روشن برای حرکت اصلاح طلبی همراه با ارائه ضمانت اجرايی توافق کنند.
وی با بيان اينکه حرکت در مسير خواست و مطالبات جامعه بايد در مسيری واقع بينانه و دور از شعار و کلی گويی شکل‌‏گيرد،گفت: در اين راستا آنچه می‌‏تواند موقعيت اصلاح طلبان را در نزد افکار عمومی و بخصوص بدنه اجتماعی تحول خواهان تنزل دهد توسل به ابزارهای سلبی و تلاش برای کسب مشروعيت و مقبوليت مردمی از طريق مخالفت و يا دامن زدن تنفر از سياست‌‏های حکم بر مديريت اجرايی کشور است.
مومنی خاطرنشان‌‏کرد: خود را همسو با تمامی گروه‌‏ها و جريان‌‏های می‌‏دانيم که خواهان گذار به دموکراسی مبتنی بر منافع ملی و تقويت مردمسالاری هستند از اين رو با پرهيز از ورود به مباحث تنش زا و اختلاف برانگيز به عنوان بخشی از نيروهای منتقد پرداختن به بنيان‌‏های دموکراسی و تقويت جامعه مدنی و روشنگری را وظيفه اصلی خود می‌‏دانيم و در کنش‌‏های سياسی خواهان تغيير سطحی از مناسبات هستيم که موجب تضمين روند دموکراتيک اداره کشور شود و از اين راه آماده همکاری با گروه‌‏های اصلاح طلب هستيم.
وی در پايان تاکيد کرد: ارايه برنامه روشن و اميدبخش به کارآمد ساختن اصلاحات از طريق برنامه محوری و قدرت بخشيدن به جامعه مدنی هم در بازسازی اعتمادمردمی موثر است و هم در توفيق برنامه‌‏های اصلاح طلبانه.





















Copyright: gooya.com 2016