جمعه 22 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهزاد نبوی: بحث وحدت ملی ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد، ايسنا

*راه انتخابات راه سختی است
*دوستان ايده‌آليستی برخورد نکنند

بهزاد نبوی دربيان نظرش درباره دولت وحدت ملی، گفت: بحث وحدت ملی ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد؛ اگرچه چيزی خوبی است، اما اصلاح‌طلبان هيچ نقشی در آن ندارند و بحثی هم که آقای ‌هاشمی ‌در اين باره کرد، بحث درستی بود.

وی درباره رد صلاحيت خاتمی‌، و يا عدم حضور او در انتخابات آينده نيز گفت: درباره رد صلاحيت احتمالی خاتمی‌ هم بايد بگويم اين بحث اصلا شدنی نيست؛ اما اگر او نيايد ما در تشکيلات خودمان ( سازمان مجاهدين ) تا الان برنامه‌ای خاصی نداريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که صبح جمعه در جمع ائتلاف اصلاح‌طلبان فارس در شيراز به پرسش‌های اعضای حاضر در جلسه پاسخ می‌داد، با تکذيب شعار« خاتمی ‌و ديگر هيچ»‌ افزود:‌ در سخنرانی‌ای که در مشهد داشتم عنوان کردم به حضور خاتمی‌ در انتخابات علاقه‌منديم و او را مناسب‌ترين گزينه می‌دانيم؛ چرا که می‌توانيم به رای‌آوری او اطمينان داشته باشيم؛ اما متاسفانه يکی از روزنامه‌ها تيتر زده بود خاتمی‌ و ديگر هيچ! من نمی‌دانم چه کسی از اصلاح‌طلبان اين جمله را گفته که باعث صحبت‌های اين‌چنينی می‌شود.

اين فعال سياسی اظهار کرد: هر گروه، حزب و جماعتی ممکن است يک نفر را کانديدای مطلوب بداند و شايد اشکال ما اين است که کسی را معرفی کرديم که هنوز خودش را کانديدا نکرده است.

وی در ادامه در پاسخ به دانشجويی که عنوان کرد « بايد جامعه مدنی را تقويت کنيم و حضور خاتمی ‌در خارج از قدرت باعث تقويت جامعه مدنی می‌شود» گفت:‌ ما با سه هدف می‌توانيم در انتخابات شرکت کنيم؛ از جمله هدف پيروزی و اين که چه کسی را معرفی کنيم که رای بياورد و رييس‌جمهور شود؛ لذا در پاسخ به دانشجويی عزيزی که گفت اگر خاتمی‌ بيايد باز هم ۱۸ تير به وجود می‌آيد و روزنامه‌ها تعطيل می‌شوند بايد بگويم در اين صورت اين دوستان بهتر است بروند به طرف مقابل رای بدهند؛ چرا که ديگر چيزی وجود ندارد که بشود با آن برخورد کرد.

وی گفت: من سوال می‌کنم چرا نمی‌گوييد قبل از خاتمی ‌چند روزنامه وجود داشت.

نبوی در ادامه با انتقاد از کسانی که معتقدند حضور خاتمی‌ در جامعه مدنی مفيد‌تر است، اظهار کرد: اگر اين گونه است حضور او در موزه مفيد‌تر خواهد بود. مثل اين که توجه نداريم کشور در چه شرايطی است، واقعا در حال حاضر مشکل کشور اين است که خاتمی‌ بنياد باران را تقويت کند و ۵۰ شعبه بزند؟ چرا بايد کانديدايی را که رای می‌آورد بفرستيم جامعه مدنی را تقويت کند؟ آيا واقعا حلال همه مشکلات تقويت جامعه مدنی است؟

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی هم‌چنين در پاسخ به دانشجويی که عنوان کرد « چرا بخش اعظمی‌ از جنبش اصلاح‌طلبی ايران سکوت کرده؟» گفت: اين دوست عزيز از جنبش اصلاح‌طلبی فقط اسامی ‌گنجی و کديور را آورد، بايد بگويم کديور الان برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور رفته و گنجی هم که ساکت نيست! او عبور از خاتمی ‌و جمهوری اسلامی و انقلاب که هيچ، از قرآن هم عبور کرده؛ بنابراين چه کسی می‌گويد گنجی ساکت است؟

وی در ادامه خطاب به کسانی که گنجی را رهبر اصلاحات معرفی می‌کنند گفت: گنجی از کی تا حالا رهبر اصلاحات شده ؟ او دو کتاب در سال‌های اول اصلاحات نوشت که گل کرد. بعد هم زندانی شد. در زندان به يک چهره تبديل شد، اما سوال اينجاست که او کی تئورسين و رهبر ما بود؟

عضو سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی،‌ در پاسخ به سوالی مبنی بر اين که اگر اصلاحات پيروز شود تا چه حد امکان تحقق اهدافش وجود دارد نيز گفت:‌ واقعيت اين است که‌ ترديد خاتمی ‌تا الان به همين دليل است. خاتمی ‌قبلا گفته بود اگر رييس‌جمهور اختيارات کافی نداشته باشد تداکارتچی است. او می‌گويد امروز هم بيايم رييس‌جمهور اختيارات بيشتری ندارد. خاتمی‌ می‌گويد امروز به من می‌گوييد بيا اما فردا آن اهدافی که هر کس در دل خود دارد هر کدام تحقق پيدا نکند، به من حمله خواهد کرد؛ در حالی که امکانات و اختيارات من در حد محدودی است.

نبوی تصريح کرد:‌ امروز اهداف اصلاحی را اصلی‌ترين هدف رييس‌جمهور نمی‌بينيم. امروز هدف اصلی برون‌رفت کشور از مشکلات است و رسيدن به اهداف اصلاحی در درجه‌های پايين‌تر قرار دارد.

بهزاد نبوی، هم‌چنين در پاسخ به کسانی که به گفته وی عنوان می‌کنند اصلاح‌طلبان به فکر نظام هستند يا منافع ملی؟ گفت: ‌همه ما در جبهه اصلاحات دنبال حفظ نظام هستيم، زمانی به ما می‌گفتند شما اصلاح‌طلب و حکومتی هستيد، من سوال می‌کنم مگر اصلاح‌طلب غيرحکومتی هم داريم؟ من و اصلاح‌طلبان دنبال حفظ نظام هستيم، دنبال اصلاح آن هستيم.

نبوی در ادامه در پاسخ به اين که چرا حرکت انتخاباتی کند است؟ گفت: راه انتخابات راه سختی است، معتقدم نامزد در ايجاد موج موثر است. اگر نامزدی باشد که به مردم اميد بدهد خوب است؛ اگر بخواهيم اين موج ايجاد شود نامزدی که بتواند موج ايجاد کند لازم داريم؛ کسی که بتواند در جامعه اميد ايجاد کند. از دوستان هم می‌خواهم ايده‌آليستی برخورد نکنند، برخی می‌گويند اصلاح‌طلبان هيچ کاری نکردند، من می‌گويم خوب شد کارهايی که الان می‌شود، ما انجام نداديم.





















Copyright: gooya.com 2016