پنجشنبه 12 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشف حقايق جديدی در پرونده فرزاد کمانگر، خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر کردستان

خليل بهراميان وکيل فرزاد کمانگر از کشف حقايق جديدی در پرونده اين فعال کُرد محکوم به اعدام خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خليل بهراميان در گفت‌وگويی کوتاه با خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر کردستان گفت: در تاريخ هفتم مرداد ماه سال جاری قرار بود حکم اعدام فرزاد کمانگر اجرا گردد. اما از آن‌جا که مأموران اطلاعات در جريان اين پرونده به موارد مبهمی برخورد کرده بودند طی گزارشی به وزير اطلاعات و رئيس قوه قضائيه حکم متوقف شد. نهايتاً با پيگيری‌های به عمل آمده مشخص گرديد وکيل يکی ديگر از متهمان همين پرونده که قبلاً هم رئيس دادگاه انقلاب يکی از شهرستان‌های کردستان بوده است با دريافت مبلغ کلانی از خانواده اين شخص تعهد نموده تا با مقصر وانمود کردن فرزاد کمانگر امکان آزادی موکل خود را فراهم آورد. هر چند وی در جلوه دادن فرزاد کمانگر به عنوان مقصر اين پروند تلاش نمود اما نتوانست مانع از صدور حکم اعدام برای شخص مورد نظر شود.

خليل بهراميان با تأکيد بر نقش موثر تيم اطلاعاتی رسيدگی کننده در کشف اين حقيقت افزود: طی اين مدت ما همواره بر بی‌گناهی فرزاد کمانگر و عدم وجود مدارک و اسنادی دال بر مجرم بودن او تأکيد داشته‌ايم و اين مورد را بارها به مراجع قضايی رسيدگی کننده و نيز از طريق رسانه‌ها اعلام نموده‌ايم.

وکيل فرزاد کمانگر در پايان با اعلام اين‌که چهارشنبه هفته پيش با موکلم ملاقات داشته‌ام از انتقال وی به زندان رجايی شهر کرج ابراز شگفتی کرد و گفت: با توجه به شواهد موجود کشف شده در پرونده انتظار ما لغو حکم اعدام و آزادی سريع فرزاد کمانگر و همچنين پی‌گيری رفتارهايی که طی اين مدت با وی صورت گرفته و پرداخت خسارت به اوست.





















Copyright: gooya.com 2016