شنبه 14 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرباسچی: روزنامه کارگزاران جدی‌‏ترين منتقد منطقی دولت بود، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی توقيف اين روزنامه را مقدمه کارهای انتخاباتی دانست و گفت: برخی افراد از وجود روزنامه‌‏های حزبی قوی و توانمند مانند کارگزاران در آستانه انتخابات وحشت دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غلامحسين کرباسچی در گفت‌‏وگو با خبرنگار"ايلنا"، با اشاره به دليل توقيف نشريه حزب متبوعش اظهار داشت: به نظر ما اين برخورد کاملا سياسی است و ارتباطی با مساله فلسطين و غزه ندارد؛ زيرا روزنامه کارگزاران جدی‌‏ترين منتقد منطقی دولت بود و حرف‌‏های کارشناسی درباره مسايل سياسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می‌‏زد و برخی نيز از مطالب منتشر شده از سوی روزنامه اظهار ناراحتی ‌‏کرده و با تذکر آن را عنوان می‌‏کردند.
وی ادامه داد: روزنامه واقعيت‌‏ها را منتشر می‌‏کرد برای مثال هنگامی که در روزنامه درباره واردات گندم نوشته شد، گفتند سياه‌‏نمايی می‌‏کنيد در صورتی که با انتشار اخبار افزايش واردات گندم در دو سال گذشته، واقعيت‌‏ها را منتقل کرديم اما تذکر دادند که چرا نوشته‌‏ايد گندم وارد شده و اين سياه نمايی است.
کرباسچی اضافه کرد: اين برخوردها به نوع نگاه دولت برمی‌‏گردد، علی‌‏رغم اينکه دولت می‌‏گويد انتقاد‌‏پذير است اما اين‌‏گونه نيست و برخورد حذفی می‌‏کند.
شهردار سابق تهران با اشاره به چاپ بيانيه يکی از تشکل‌‏های دانشجويی درباره حوادث غزه، تاکيد کرد: مواضع حزب کارگزاران پيرامون فلسطين و رژيم غاصب‌‏گر صهيونيست مشخص است، در طول انتشار روزنامه مطالب توليدی بسياری درباره فلسطين چاپ شد که در هيچ روزنامه و نشريه ديگر اين تعداد کار توليدی در خصوص غزه را نمی‌‏بينيد، به ويژه در چند روز گذشته ما درباره حوادث غزه يادداشت، شعر، مقالات و مطالب تحليلی فراوانی منتشر کرديم، مواضع ما مشخص است و وزارت ارشاد بايد قبل از هر اقدامی سوال می‌‏کرد که اين حادثه چگونه اتفاق افتاده است؟
وی افزود: مطلبی که چاپ شد، قبل از انتشار چندين بار ويرايش و روی آن جمله‌‏ها خط کشيده شده بود، ما حمايت‌‏های گروه‌‏ها و احزاب از غزه را منتشر کرديم و تيتر آن خبر هم «حمايت دفتر تحکيم وحدت از غزه» بود که ويرايش و روی برخی جملات خط کشيده شده بود اما در صفحه‌‏بندی اشتباهی شد و آن ويرايش‌‏ها اعمال نشد.
کرباسچی با بيان اينکه هرکس تا کنون در روزنامه‌‏ای کار کرده باشد تجربه اين مسايل را دارد،‌‏ تصريح کرد: يک خبر چند بار اديت می‌‏شود و ممکن است برخی اشتباهات صورت گيرد اما ارشاد برخورد خوبی با روزنامه کارگزاران نکرد و مانند کسی بود که در انتظار بهانه برای برخورد است.از سوی ديگر چندی پيش يکی از نشريات اسم سرکرده منافقين را نوشت و از آنان برای آمدن به ايران دعوت کرد اما هيچ برخوردی با آنان نشد و تنها به تذکری بسنده کردند و يا روزنامه جام‌‏جم نيز به جای شرکت دولت اشتباه نوشته بود شرک دولت، به هر حال اين گاف‌‏ها در کارهای مطبوعاتی پيش می‌‏آيد.
دبيرکل حزب کارگزاران با تاکيد بر مواضع حزب کارگزاران درباره مسايل فلسطين توضيح داد: نگاه هيات نظارت نبايد به مانند کسی باشد که منتظر کوچک‌‏ترين لغزش برای برخورد است.همين خبر در روزنامه کيهان نيز با کم و زياد چاپ شد، به صلاح مملکت نيست که نهادی مانند هيات نظارت حزب و روزنامه‌‏ای را به دليل کلمه‌‏ای که سهوا منتشر شده، محکوم به داشتن يک گرايش خاص کند، نبايد اشتباهات تکرار شود و افراد را متهم کنيم برای مثال نبايد گفت چرا معاون رييس‌‏جمهور به اشتباه اسراييل را ملت خوانده است.





















Copyright: gooya.com 2016