یکشنبه 22 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک رهبر حماس در گفتگو با شبکه يک الجزيره قطر: بر اسراييل پيروز خواهيم شد هم چون پيروزی يزيد بر حسين

خبرنامه گويا - در حالی که کشورهای شيعه نشين، مثل ايران و عراق، در ايام عزاداری و سوگواری برای امام سوم شيعيان بودند، تلويزيون الجزيره قطر مصاحبه با يکی از رهبران حماس را پخش کرد که در جريان اين مصاحبه اين عضو حماس گفت: بر اسراييل پيروز خواهيم شد هم چون پيروزی يزيد بر حسين.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است حماس اعتقادات سلفی دارد و به اسلام گراهای تندرو در عربستان سعودی نزديک است. رهبران اين گروه بعد از اعدام صدام، به صدام لقب سيدالشهدا دادند و برای او سه روز عزای عمومی بر پا کردند. اين گروه همچنين برای عدی و قصی، فرزندان صدام، نيز مجالس ختمی بر پا کرده بودند.

حماس همچنين برای ابو مصعب زرقاوی، رهبر القاعده، نيز مجلس ختم گرفته بود و با ارسال تعداد زيادی انتحاری فلسطينی برای کمک به الزرقاوی در جنايات او شرکت کرده و ميتوان از انفجارهای روز ده محرم در کربلا در سال ۲۰۰۴ و هم چنين انفجار مسجد براثا در سال ۲۰۰۶ که صدها کشته برجای گذاشته بود نام برد.

اين مصاحبه در حالی از سوی شبکه يک تلويزيون الجزيره قطر پخش شد که در ايران کمک های مردمی زيادی برای اين گروه در حال جمع آوری است. اين رهبر حماس در مصاحبه خود گفته است: «سننتصر علی اسرائيل کما انتصر يزيد علی الحسين». قابل ذکر است مردم عراق چند روز پيش در تظاهراتی حمله اسرائيل به غزه و کشتار مردم بيگناه را محکوم کرده بودند ولی برائت خود را از گروه حماس نيز اعلام کردند.

خبر فوق از سوی سايت ها و رسانه های مختلفی چون عراق نو، که وابسته به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق است، مخابره و تاييد شده است. لينک اين خبر در سايت الجزيره عربی نيز موجود است. مقامات ايران تاکنون در مقابل اين حرکت حماس سکوت کرده اند.





















Copyright: gooya.com 2016