شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دومين نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل عقب‌نشينی فوری اسرائيل از غزه را خواستار شد، ايسنا

مجمع عمومی سازمان ملل با انتشار قطعنامه‌ای بر توقف فوری و دايم حملات در نوار غزه و عقب‌نشينی گسترده و کامل نيروهای اسراييلی از اين منطقه تاکيد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) مجمع عمومی سازمان ملل در دومين نشست فوق‌العاده خود که عصر جمعه برگزار شد، خواستار احترام غير مشروط به قطعنامه ۱۸۶۰ شورای امنيت و برقراری آتش بس دايم و فوری شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بيانيه مجمع عمومی سازمان ملل تاکيد شده است که اسراييل بايد کاملا خود را به عقب‌نشينی گسترده نيروهايش از نوار غزه و توزيع کمک‌های بشر دوستانه در سراسر نوار غزه بدون هيچ گونه مانع تراشی ملزم کند.

مجمع عمومی سازمان ملل با حمايت ۱۴۲ کشور و مخالفت ۳ کشور از جمله آمريکا و اسراييل و عدم رای ۸ کشور از جمله سوريه، ايران و ونزوئلا که خواستار بررسی بيشتر و جدی‌تر قطعنامه‌ و احترام کامل به قطعنامه ۱۸۶۰ بودند، اين بيانيه را تصويب کرد.

رياض منصور، نماينده تشکيلات خودگردان فلسطين در سازمان ملل از اين موضع‌گيری مجمع عمومی سازمان ملل تقدير کرد.

انريک ايو، سخنگوی رييس مجمع عمومی سازمان ملل در گفت‌وگو با الجزيره گفت: اين بيانيه ارزش زيادی دارد و اگر اسراييل به آن ملزم نباشد اين مساله ضربه‌ای به قطعنامه ۱۸۶۰ است.

ايو تاکيد کرد: مجمع عمومی سازمان ملل نماينده جامعه جهانی است و بايد گام‌هايی در جهت حمايت کشورهای عضو خود اتخاذ کند.

نماينده انگليس در سازمان ملل ضمن اعلام حمايت کشورش از قطعنامه ۱۸۶۰ شورای امنيت گفت که لندن حامی طرح مصر برای دستيابی به آتش‌بس در غزه است.

راديو سوای آمريکا در ادامه به نقل از وی آورده است: بايد تلاش‌ها برای بهبود اوضاع امنيتی و توقف قاچاق سلاح به نوار غزه و گشودن گذرگاه‌های مرزی ادامه يابد.

معاون نماينده آمريکا در سازمان ملل نيز در نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مجمع خواهان عدم مانع تراشی در ايجاد راه‌حل مناسب جهت توقف حملات است.





















Copyright: gooya.com 2016