شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱/۴ ميليارد دلار مجموع خسارت در غزه، سرمايه

سرمايه- خبرگزاری ها:منابع خبری ازتوافق مصر وحماس برای برقراری آتش بس در ازای عقب نشينی فوری اسرائيل و بازگشايی گذرگاه ها خبردادند. همچنين بشاراسد دردوحه گفت:ييی طرح صلح عربی مرده است و از سوی ديگر وزرای خارجه عرب در کويت خواستار توقف فوری تجاوزاسرائيل به غزه شدند. درهمين حال وزير کابينه اولمرت اعلام کرد تاچند روز آينده آتش بس درغزه حاصل می شود. همزمان سازمان آمار فلسطين خسارت ناشی از حملات ويرانگر اسرائيل در نوار غزه را رقمی بالغ بر يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار برآورد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطين، سازمان آمار فلسطين با صدور بيانيه ای اعلام کرد، حدود بيست هزار واحد مسکونی در نتيجه حملات هوايی، دريايی و زمينی آسيب ديده اند که چهار هزار مورد آن به طور کامل ويران شده است. در همين حال خالد مشعل، رئيس دفتر سياسی جنبش اسلامی مردم فلسطين (حماس) روز پنجشنبه چهار شرط اين جنبش را برای برقراری آتش اعلام و تاکيد کرد هر طرح ديگر که اين شرايط را نداشته باشد، مورد پذيرش حماس نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری رويترز، مشعل در گفت وگو با يک گروه از فعالان يمن در دمشق گفت: «ما به تمامی کسانی که برای برقراری آتش بس تلاش می کنند درخواست های ويژه خود را اعلام کرده ايم.»
مشعل افزود: «شرط اول ما توقف تهاجم نظامی اسرائيل است.»عقب نشينی فوری نيروهای اسرائيل از غزه، خاتمه محاصره غزه و بازگشايی تمامی گذرگاه ها و اول از همه گذرگاه رفح شروط ديگر حماس برای برقراری آتش بس عنوان شد.
مشعل تاکيد کرد: «هيچ حرکت سياسی را که دربرگيرنده اين شروط و خواست های ما نباشد، قبول نخواهيم کرد.» اظهارات مشعل به طور زنده از دو شبکه تلويزيونی عرب زبان پخش می شد. اين در حالی است که فرستاده کابينه رژيم اسرائيل برای مذاکره با مقام های مصری، ديروز بار ديگر عازم قاهره شد.
شبکه تلويزيونی الجزيره قطر اعلام کرد عاموس گلعاد مسوول بخش امنيتی - سياسی وزارت جنگ اسرائيل که از ابتدای حمله اسرائيل به غزه، مسوول مذاکره با مقام های مصری درباره چگونگی برقراری آتش بس شده است، ديروز بار ديگر به قاهره رفت. وی پنجشنبه برای اعلام نقطه نظرات اسرائيل به قاهره رفته و جمعه شب بازگشته بود. در همين حال، شبکه الجزيره اعلام کرد هياتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطين (حماس) نيز امروز برای مذاکره با مسوولان مصری وارد قاهره شدند. اين در حالی است که رهبران شورای همکاری خليج فارس با استقبال از درخواست ملک عبدالله بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان مبنی بر برگزاری نشست فوق العاده جهت بررسی اوضاع نوار غزه، اين نشست را پشت درهای بسته در رياض برگزار کردند و طی آن ضمن بررسی تحولات غزه به ديگر تحولات منطقه و موضع گيری کشورهای شورای همکاری خليج فارس در قبال اين تحولات پرداختند. رهبران اين شورا در نشستی که بيش از دو ساعت و نيم به طول انجاميد، توافق کردند تا ادامه رايزنی های خود را در خصوص غزه در نشست اقتصادی کويت که قرار است روز دوشنبه برگزار شود تکميل کنند. اين در حالی است که در بيست و يکمين روز مقاومت مردم غزه، حملات هوايی گسترده نيروهای اسرائيلی ادامه دارد و اين در حالی است که با ادامه حملات هوايی و توپخانه ای صهيونيست ها به غزه، آمار شهدای اين حملات به ۱۱۳۳ تن و تعداد زخمی ها به ۵۲۰۰ تن رسيد.
حملات هوايی اسرائيل به نوار غزه در حالی ادامه يافت که روز پنجشنبه اين رژيم در شديد ترين روز حملات ضمن نقض تمامی قوانين ممنوعه و هدف قرار دادن مرکز اصلی آژانس کمک رسانی به آوارگان فلسطينی (آنروا) در نوار غزه، بيمارستان القدس وابسته به سازمان صليب سرخ در غزه و مقر دفاتر رسانه های عربی و خارجی را نيز هدف حملات هوايی خود قرار داد.
اسرائيل به دليل شکست در پيشروی های زمينی، حملات هوايی اش را به مناطق مختلف غزه افزايش داده است. در سلسله بمباران های منطقه تل الهوی، خسارت های زيادی به مناطق مسکونی اين منطقه وارد شد.
باوجود درگيری های شديد ميان گروه های مقاومت و ارتش صهيونيستی، مبارزان فلسطينی توانستند روز پنجشنبه بيش از ۲۰ فروند موشک از جمله موشک های گراد به سوی شهرک ها و اراضی اشغالی اسرائيل شليک کنند. همچنين ده ها هزار فلسطينی روز جمعه پيکر شهيد سعيد صيام وزيرکشور دولت منتخب فلسطين را در غزه تشييع کردند. صيام پنجشنبه شب توسط ارتش اسرائيل در غزه ترور شد.





















Copyright: gooya.com 2016