سه شنبه 1 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما سوگند ياد کرد: اميد را به جای ترس برگزيديم، بی بی سی

باراک اوباما به عنوان چهل و چهارمين رئيس جمهوری آمريکا سوگند ياد کرد.

آقای اوباما اولين رئيس جمهوری آفريقايی تبار آمريکاست. او با همان انجيلی سوگند ياد کرد که آبراهام لينکلن در سال ۱۸۶۱ با آن سوگند خورده بود. او رئيس جمهوری بود که به برده داری در آمريکا پايان داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای اوباما در سخنرانی خود که در جمع صدها هزار تن ادا شد و به طور مستقيم از تلويزيون های بين المللی پخش شد، گفت قدردان اعتمادی است که مردم به او داشته اند.

رئيس جمهوری جديد آمريکا در اين سخنان از جورج بوش، رئيس جمهور سابق به خاطر خدماتش به ملت و همکاری هايش در طول مدت انتقال قدرت قدردانی کرد.

آقای اوباما گفت: "ملت ما عليه شبکه گسترده ای از خشونت و نفرت در جنگ به سر می برد، اقتصاد ما به شدت ضعيف شده است. بازار مسکن و کار در شرايط بدی است و کسب و کارها متوقف شده است. سيستم بهداشتی ما پر هزينه است و ناکامی های مدارس ما متعدد است و هر روز شواهد بيشتری به دست می آيد که نشان می دهد نحوه استفاده ما از انرژی، زمين را تهديد و دشمنان را ما مستحکم تر می کند.

رئيس جمهوری آمريکا در سخنان خود گفت چالش هايی که آمريکا و آمريکايی ها با آن روبرو هستند، واقعی است. او افزود اين چالش ها جدی و شمار آنها زياد است.

آقای اوباما افرود: "ما امروز در اينجا جمع شده ايم، چون ما اميد را به جای ترس انتخاب کرديم، وحدت را به جای بحران و اختلاف."

اولين رئيس جمهوری آفريقايی تبار آمريکا گفت زمان آن رسيده تا دوباره بر اين عقيده و نظری که نسل به نسل به ما رسيده،تائيد کنيم که مطابق با وعده الهی، همه برابر و آزاد هستند.

آقای اوباما در سخنان خود که با استقبال مردم روبرو شد خطاب به جهان اسلام گفت: "ما به دنبال راهی برای به جلو رفتن هستيم که بر مبنای منافع مشترک و احترام متقابل است."

او افزود: " رهبرانی در سراسر جهان که به دنبال بحران هستند و می خواهند ناکامی های جوامع خود را به گردن غرب بياندازند، بدانند که مردمشان در مورد آنها بر مبنای آنچه بنا کرده اند قضاوت خواهند کرد، نه بر اساس آنچه از ميان برده اند."

تدابير امنيتی که برای اين مکان و مراسم امروز در نظر گرفته شده، بی سابقه است و بالغ بر ۴۰ هزار مامور امنيتی به خدمت خوانده شده اند.

گزارشگران می گويند مردم در سراسر آمريکا احساس می کنند که امروز شاهد وقوع تاريخ هستند.





















Copyright: gooya.com 2016