سه شنبه 8 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال شورای مرکزی جبهه مشارکت از نامزدی ميرحسين موسوی در صورت حضور‌نيافتن خاتمی، ايسنا

جلسه شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی دوشنبه‌شب برگزار شد.

حسين کاشفی، سخنگوی جبهه مشارکت ايران اسلامی در گفت‌وگو با ايسنا، درباره مسائل مطرح شده در اين جلسه گفت: در اين جلسه ابتدا روسای کميته‌ها و شاخه‌ها به پيشنهاد معاونت اجرايی آقای مهندس صفايی فراهانی، معرفی شدند که اسامی آنها بدين شرح است:

رييس کميته آموزش آقای اسماعيلی، رييس کميته اطلاع‌رسانی آقای حسن نورانی‌نژاد، رييس کميته تشکيلات آقای مهندس صفايی فراهانی، رييس کميته پشتيبانی مالی آقای رجبعلی مزروعی، رييس کميته اجتماعی آقای نعيمی‌پور، رييس شاخه فرهنگيان خانم مصوری‌منش ، رييس شاخه زنان خانم فخرالسادات محتشمی‌پور، رييس شاخه کارگری آقای مهندس خالقی و رييس شاخه ايثارگران آقای مهندس سبتی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی موضوع ديگر مورد بحث را انتخابات آمريکا و مواضع رييس‌جمهور جديد آن خواند و افزود: ما در جبهه مشارکت ايران اسلامی از يک سو اين امر را که آمريکا سياست مداخله‌گرانه خود را که از سال ۳۲ تا کنون در کشورهای منطقه و ايران داشته تغيير دهد، مثبت ارزيابی می‌کنيم و از سوی ديگر معتقديم اين امر که بدون پيش شرط وارد مذاکره ‌شود، بايد مورد استقبال قرار بگيرد؛ چرا که می‌توانيم وارد گفت‌وگو شويم و برای دستيابی به حقوق از دست‌رفته‌مان مذاکره کنيم.

کاشفی ادامه داد: در جلسه مطرح شد که اگر امريکا نسبت به ايران سياست منطقی اتخاذ کند، مسوولان ذيربط ما هم از هر گونه برخورد تنش‌زا خودداری کنند و بر اساس سياست اعتمادسازی که در دولت اصلاحات دنبال می‌شد، کارها را پيش ببرند و در چارچوب منافع ملی حرکت کنند.

سخنگوی جبهه مشارکت ايران اسلامی ادامه داد: در مجموع کنارکشيدن آمريکا را از دخالت در مسائل کشورهای منطقه از جمله ايران مثبت ارزيابی و اعلام می‌کنيم که نه تنها آمريکا بلکه هيچ کشور ديگری حق مداخله در مسائل داخلی ايران را ندارد.

کاشفی در پايان در پاسخ به اين پرسش که آيا در جلسه روز دوشنبه درباره انتخابات ايران نيز بحثی صورت گرفت يا خير گفت: همانطور که اعلام کرده‌ايم و در کنگره نيز گفتيم آقای خاتمی کانديدای جبهه مشارکت است و زمانی که ايشان اعلام کردند يا من و يا مهندس موسوی در انتخابات حضور پيدا خواهيم کرد، اين گفته را به فال نيک می‌گيريم و از حضور آقای مهندس موسوی نيز در صورت عدم حضور آقای خاتمی استقبال و اعلام می‌کنيم اين امر با سياست ما مغايرتی ندارد و همواره از مواضع آقای خاتمی استقبال می‌کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016