سه شنبه 8 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای فعالان ملی- مذهبی: گورستان خاوران نبايد تخريب شود

«شورای فعالان ملی- مذهبی» در پی انتشار خبر تخريب گورستان خاوران اطلاعيه ای صادر کرد. گورستان خاوران محل دفن جمعی از کسانی است که در دهه شصت و به خصوص در سال ۱۳۶۷ در زندان های جمهوری اسلامی اعدام شدند. متن کامل اطلاعيه «شورای فعالان ملی- مذهبی» به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا

خبرهای رسيده در مورد تخريب گورستان خاوران، محل دفن جمعی از اعدام شدگان سال ۱۳۶۷ و سال‌های قبل از آن، بسيار نگران کننده و دردآور است.

نگران کننده است چون مطابق موازين مذهبی، حرمت ميت لازم است و بايد اين حرمت پاس داشته شود و از طرفی مطابق عرف ملی ايرانيان، قبور عزيزان برای مادران و خانواده های آنان همچون جای التيام بخشی است که با حضور در آن، ياد و خاطره آن عزيز را با خود حفظ می‌کنند.

دردآور است چون که خانواده و مادران اعدام شدگان حق دارند تا با حضور بر سر قبور عزيزانشان، آرام شوند. بنابراين پايمال کردن حقوق شهروندی، ملی، عرفی و مذهبی اين مادران و خانواده‌ها نمی‌تواند قابل توجيه باشد.

بر اين اساس «شورای فعالان ملی- مذهبی» معتقد است که حداقل وظيفه مسوولان، ايجاد فضای مناسب در گورستان خاوران برای ديدار مادران درد کشيده و خانواده‌های زجر ديده اعدام‌شدگان است و نه تخريب اين گورستان.

به راستی اين برخورد با کدام سنت ايرانی و اسلامی می‌خواند؟

شورای فعالان ملی- مذهبی
۸/۱۱/۱۳۷۸





















Copyright: gooya.com 2016