پنجشنبه 17 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد هاشمی: خاتمی فرصت های زيادی را از دست داد، فردا

اولاً حساسيت ها در مورد خاتمی به شدت زياد است،دوم اينکه ايشان کشور را در بهترين شرايط تحويل گرفتند، اما نتوانستند به گونه يی شايسته و بايسته در برخی از موارد و حوزه های اختياری خود عمل کنند.
واقعيت اين است که خاتمی در تصميم گيری ها محتاطانه عمل می کرد و اين لزوماً خوب نيست چرا که در اداره يک مملکت گاهی بايد تصميمات بزرگی گرفت و احتياط را کنار گذاشت تا فرصت ها به تهديدها بدل نشود. فرصت شناسی و اتخاذ تصميم به موقع در اداره کشور يکی از هنرهای مديريتی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش«فردا» محمد هاشمی، عضو بر جسته کارگزاران سازندگی درباره حضورسيد محمد خاتمی و مير حسين موسوی در انتخابات و توانايی آنها برای اداره کشور در شرايط فعلی گفت: تا جايی که من متوجه شده ام حساسيت های جناحی و به خصوص جناح راست نسبت به مهندس موسوی کمتر است. بر اساس نظرسنجی برخی از دوستان، حتی آقای موسوی در جناح راست نيز از آرايی برخوردار است. در اين انتخابات خاص جناح راست می خواهد چيزی را که «دارد» حفظ کند و جناح چپ می خواهد آن را از آنها بگيرد. در اين کشمکش شايد کسی که حساسيت کمتری در مورد آن هست اگر بيايد موفق تر باشد.

هاشمی افزود: در مورد آقای خاتمی عده يی می گويند اگر خاتمی بيايد دوم خرداد ديگری رخ خواهد داد و گروهی با انتقاد از وی می گويند خاتمی در دوره خود فرصت سوزی کرده است. اما آنچه در مورد آقای خاتمی مسلم است اين است که اولاً حساسيت ها در مورد ايشان به شدت زياد است،دوم اينکه ايشان کشور را در بهترين شرايط تحويل گرفتند، اما نتوانستند به گونه يی شايسته و بايسته در برخی از موارد و حوزه های اختياری خود عمل کنند و به اصطلاح فرصت سوزی کردند و سوم اينکه آقای خاتمی بارها گفته اند در دوره رياست جمهوری خود به طور متوسط با روزی ۹ بحران مواجه بودند. بايد پرسيد آيا امروز شرايط تغيير پيدا کرده است و تعداد اين بحران ها کمتر خواهد شد؟

وی ادامه داد: از طرف ديگر طرفداران آقای خاتمی هم معتقدند اگر وی بيايد با توجه به شرايط هسته يی ايران و مشکلات ناشی از آن ايران می تواند از جايگاه بهتری در عرصه بين المللی برخوردار باشد. آنچه مسلم است اين است که در دولت خاتمی يکسری افراط گرايی ها انجام شد که باعث روی کار آمدن دولت احمدی نژاد شد. به بيان ديگر احمدی نژاد فرزند دولت خاتمی است. اين افراطی گری ها از سوی چه افرادی بود. خود آقای خاتمی که مردی است آرام، خوش بيان، فيلسوف و خردمند. من چهار سال معاون ايشان بودم اما در اين مدت به اصطلاح حتی يک «تو» هم از ايشان نشنيدم. پس اين افراطی ها افراد ديگری بودند. از سوی ديگر اتفاق ديگری که در دوره خاتمی افتاد آغاز يکسری از حرمت شکنی ها به خصوص در رسانه ها بود. اين مساله حادثه يی ناميمون بود که متاسفانه تا به امروز نيز ادامه دارد.

هاشمی گفت: بنابراين من شخصاً با تمام ارادتی که به آقای خاتمی دارم و از نظر شخصيتی نيز ايشان را تحسين می کنم، ولی معتقدم ايشان فرصت های زيادی را از دست دادند.





















Copyright: gooya.com 2016