شنبه 19 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفو عمومی ايران برای اعضای مجاهدین در عراق، رجا نیوز

مشاور امنیت ملی عراق بخش‌های دیگری از توافقات خود با مقامات جمهوری اسلامی در جریان سفر اخیر خود به ایران را اعلام کرد.

کمتر از 20 روز قبل و همزمان با سفر موفق الربیعی به ایران، رجانیوز با اشاره به توافقات انجام شده، خبر داد جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کرده است که به جز 52 نفر از کل افراد حاضر در پادگان اشرف، حاضر است برای سایر افراد، گذرنامه و ویزای یک کشور ثالث را صادر کند تا این افراد بتوانند به هر نقطه مورد نظر خود در سایر مناطق جهان بروند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عین حال، الربیعی نیز امروز در گفت وگو با خبرنگاران ايراني مقيم بغداد تأکید کرد: ايران به غير از ‪ ۵۴‬ عنصر منافق كه داراي پرونده جنايي هستند، براي ديگر اعضاي اين گروهك عفو عمومي اعلام كرده است، دولت جمهوري اسلامي ايران با درك شرايط عراق حتي حاضر شده است كه مدارك و اسناد و شواهد خود را درخصوص ‪ ۵۴‬ فرد ياد شده تحويل دادگاه‌هاي عراقي دهد تا در عراق محاكمه شوند.

مشاور امنيت ملي عراق از دست داشتن عده‌اي از سردمداران اين گروهك در جنايات و اقدامات تروريستي خبر داد و گفت كه دادگاه‌هاي عراق حكم بازداشت براي ‪ ۱۴‬نفر از اعضاي اين گروهك را صادر كرده است.

الربيعي درباره خارج كردن نام گروهك منافقين از فهرست تروريسم اتحاديه اروپا گفت: پرونده منافقين پرونده پيچيده‌اي است و دادگاه‌هاي اروپايي تاكنون 3 بار نام اين گروهك را از فهرست تروريسم اتحاديه اروپا خارج و دوباره در ليست قرار دادند.

وي پيش بيني كرد بزودي بار ديگر نام اين گروهك به فهرست گروه‌هاي تروريستي اتحاديه اروپا برخواهد گشت.

اين مقام ارشد امنيتي عراق با بيان اينكه دستگاه قضايي برخي كشورهاي ديگري نيز حكم بازداشت براي برخي عناصر اين گروهك صادر كرده اند، گفت: ما از اتحاديه اروپا خواسته‌ايم در خصوص حل مشكل منافقين و خروج آنان از عراق همكاري كنند و اين موضوع را اخيراً با سفراي اين كشورها در ميان گذاشتيم و آنان نيز قول همكاري داده‌اند.

وي حضور گروه‌هاي تروريستي را براي امنيت عراق خطر آفرين دانست و گفت: اعضاي گروهك منافقين در عراق، به گونه‌اي شستشوي مغزي شده‌اند كه آمادگي فوق‌العاده‌اي براي اعمال خشونت آميز دارند.

الربيعي از تسلط يك گروه كوچك در اردوگاه اشرف بر حدود ‪ ۳‬هزارو ‪ ۴۱۸‬ تن از اعضاي منافقين خبر داد و گفت: اين گروه كوچك به‌گونه‌اي عمل كرده اند كه آن ‪ ۹۱۴‬ نفري كه داراي پناهندگي سياسي و اجتماعي از ساير كشورها هستند و حتي ‪ ۳۵‬ نفر ديگري كه تابعيت برخي كشورهاي خارجي را نيز دارند، طي اين سال‌ها نتوانسته‌اند از اردوگاه اشرف خارج شوند.

وي افزود: دولت ايران حتي اين اطمينان را داده كه هر حكمي كه دادگاه‌هاي عراقي صادر كنند، خواهد پذيرفت.

براساس اطلاعاتي كه اين مقام امنيتي عراق فاش ساخت، منافقين در اردوگاه خود داراي ‪ ۵۱۸‬ دستگاه تانك، ‪ ۱۷۱‬خودرو زرهي و ‪ ۴۴۱‬ نفربر زرهي و مقادير زيادي سلاح سبك و نيمه سنگين هستند.

تحويل پرونده اردوگاه اشرف از امريكايي‌ها به دولت عراق، از اول ژانويه ‪ ۲۰۰۹‬آغاز شده است كه الربيعي پيش بيني كرد تا تاريخ 20 فوريه سال جاري ميلادي، روند واگذاري اين پرونده به دولت عراق تكميل شود.

الربيعي در عين حال تصريح كرد كه سلاح‌هاي دراختيار منافقين هنوز از سوي امريكايي‌ها تحويل ارتش عراق نشده است.

الربيعي گفت: چندين هزار شهروند عراقي قرباني اقدامات اين سازمان تروريستي شده‌اند و ما شواهد قابل اثباتي داريم و آنها را به دادگاه‌هاي عراق ارائه خواهيم كرد.

وي تأكيد كرد: آنان از سوي صدام حسين و برخلاف قوانين آن زمان در عراق مستقر شدند و در سركوب انتفاضه مردم عراق در ‪ ۱۹۹۱‬و كشتار و قتل و عام كردها و شيعيان مشاركت كرده‌اند و پس از تشكيل دولت منتخب مردم در سالهاي اخير نيز عليه دولت قانوني عراق اقدامات تحريك آميز داشته اند.





















Copyright: gooya.com 2016