دوشنبه 21 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خاتمی رسما نامزد انتخابات رياست جمهوری شد، خاتمی: دچار ترديد نبودم، ايلنا

- سرباز کوچک ملت هستم و جای کسی را تنگ نکرده‌‏ام

تهران- خبرگزاری کار ايران
سيد محمد خاتمی در ساعت ۱۸:۵۹ دقيقه عصر روز يکشنبه (امروز) رسماً کانديداتوری خود را در انتخابات رياست‌‏جمهوری آينده اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، سيد محمد خاتمی که در آيين افتتاح سايت مجمع روحانيون مبارز سخن می‌‏گفت، با اعلام کانديداتوری خود در انتخابات رياست‌‏جمهوری ۱۳۸۸ گفت: من با جديت حضور خود را در عرصه انتخابات اعلام می‌‏کنم و در اين بين چند نکته را متذکر می‌‏شوم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس دولت اصلاحات در بيان تذکرات خود گفت: گفته می‌‏شد دچار ترديد بودم، اما هيچگاه ترديد نداشتم، گرچه تدابير خاص خود را درباره حضور در انتخابات و اين که چه کسی در انتخابات شرکت می‌‏کند، داشتم.
وی تصريح کرد: مگر می‌‏شود کسی علاقه به ملت و انقلاب داشته باشد و از انتخابات کنار بکشد؟

خاتمی با تاکيد بر اين‌‏که ما دلبسته به کشوريم و عظمت مردم، حاکميت مردم بر سرنوشت را که همان آرمان‌‏های انقلاب هستند،می‌‏خواهيم اظهار داشت: مگر می‌‏توان نسبت به سرنوشت کشور ترديد داشت. اين‌‏ها همه آرمان‌‏های انقلاب هستند.
خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: اين حضور جا را برای هيچ‌‏کس تنگ نمی‌‏کند. حضور شخصيت‌‏های مختلف با سلايق مختلف حتی اگر در اصول مشترک باشند اين انتخابات را پرشور می‌‏کند.

خاتمی با تشکر از کسانی که از وی حمايت کرده و يا خواهند کرد، گفت: من سرباز کوچک ملت هستم و کسی که در راس قوه مجريه قرار می‌‏گيرد، بايد نسبت مساوی با تمام ملت و جريانات سياسی داشته باشد.

وی با تاکيد بر وجود تشکل‌‏ها و احزاب سياسی در عرصه سياست ايران گفت: بايد تشکل‌‏ها و احزاب وجود داشته باشند و فضای بحث و گفت‌‏و‌‏گو و نقد را باز کنند. مهم انديشيدن به سرنوشت ملت و تحقق خواست تاريخی ملت يعنی استقلال، آزادی و پيشرفت است.

گفتنی است خاتمی پيش از سخنان سايت مجمع روحانيون مبارز را افتتاح کرد.
در اين مراسم اکثر اعضای شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز از جمله آيت‌‏الله موسوی خوئينی‌‏ها، آيت‌‏الله موسوی بجنوردی، مجيد انصاری، محمدعلی ابطحی و سيد سراج‌‏الدين موسوی حضور داشتند.

حضور چشمگير رسانه‌‏های داخلی و خارجی در اين مراسم نمود بارزی داشت.





















Copyright: gooya.com 2016