دوشنبه 21 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجيد انصاری: اصلاح طلبان از فقر رسانه‌‏ای رنج می‌‏برند، ايلنا

- خاتمی برای استقرار آرمانهای انقلاب تاثيرگذار است

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز با بيان اينکه خاتمی برای استقرار آرمانهای انقلاب تاثير گذار است‌‏تاکيد کرد: خاتمی مايه فخر ايران و جريان اصلاح‌‏طلب است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" مجيد انصاری که در مراسم افتتاح سايت مجمع روحانيون مبارز سخن می‌‏گفت با گراميداشت سی‌‏امين سال پيروزی انقلاب گفت: امسال جشن بلوغ را انقلاب را برگزار می‌‏کنيم و انقلاب اسلامی ما موانع زيادی را پشت سر گذاشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در بيان تاريخچه شکل‌‏گيری مجمع روحانيون گفت: مجمع روحانيون مبارز به عنوان يک گروه روحانی نوانديش که در حيات مبارک حضرت امام(ره) در خط راستين ايشان بوده پاسخی به يک نياز جدی بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به حمايت‌‏های حضرت امام از مجمع روحانيون مبارز اشاره کرد و گفت: حضرت امام معتقد بودند که بايد داخل سازمان روحانيت صداهای متنوعی بلند شود و به همين دليل از شکل‌‏گيری مجمع روحانيون مبارز حمايت کردند و نهادهايی که به طور رسمی درون نظام مانند جهاد و سپاه تاسيس شد همگی به همت امام بود ولی امام اعتقاد داشت نهادهای مستقل و آزاد که ترجمان تفکر ملت هستند نيز بايد شکل بگيرند و مجمع روحانيون مبارز تاسيسی از تاسيسات دوران مبارک حضرت امام بود.
وی به مشورت برخی بزرگان با حضرت امام در خصوص تاسيس مجمع روحانيون اشاره کرد و گفت: حضرت امام به صورت مکتوب حمايت خود را از تاسيس مجمع روحانيون اعلام کردند و در ماه‌‏های پايانی عمر حضرت امام نيز عده‌‏ای به ايشان گفتند که مجدداً مجمع روحانيون و جامعه روحانيت با هم ادغام شوند ولی امام مخالفت کردند و وجو ددو تشکل روحانی را موجب برکت دانستند.
انصاری خط روشن امام را به عنوان مبين اسلام ناب دانست و گفت:مجمع روحانيون از خط روشن امام که به عنوان مبين اسلام ناب و اسلامی که کرامت انسانی را پاس می‌‏داشت و نيز اسلامی که به دور از خرافه گرايی است پشتيبانی می‌‏کند.
وی تاکيد کرد:ما امروز ممفتخر هستيم که ترويج خط امام را در مجمع روحانيون جز اصول خود داريم و اجتهاد در اين انديشه نيز نقشه راه مجمع روحانيون خواهد بود.
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز تصريح کرد:با کمال تاسف بايد اعلام کنم که جريان اصلاح طلب از فقر شديد رسانه‌‏ای رنج می برد و مجمع روحانيون مبارز يکی از نهادهايی ريشه داری است که از امکان رسانه ای برخوردار نيست. و داشتن رسانه را از مجمع سلب کرده‌‏اند.
وی با بيان اينکه از چندی پيش اعضای مجمع به فکر داشتن رسانه‌‏ افتادند،گفت:سايت مجمع روحانيون يک سايت تحليلی است که در حوزه فکر و انديشه مبادرت به انتشار مطالب می‌‏کند و هدفش تبيين اصول انقلاب و خط امام و بينش درست از دين و غبارزدايی از چهره دين است.
انصاری با اظهار اميدواری مبنی بر اينکه مجمع روحانيون در آينده‌‏ای نزديک بتواند رسانه نوشتاری هم داشته باشد،اظهار داشت: سايت مجمع برای انعکاس اخبار مجمع و ديدگاه‌‏های اعضای آن و نوانديشان دينی راه اندازی شده است.
وی در بخش ديگری از سخنان خود به انتخابات رياست جمهوری آينده اشاره کرد و گفت:مجمع روحانيون مبارز بنا به خطوط اصلی خود و علی‌‏رغم دستاوردهايی که انقلاب ما داشت بخصوص در دوران‌‏های مير حسين موسوی ،هاشمی و خاتمی، ولی احساس می‌‏کنيم با مشکلاتی که کشور با آن رو به رو است احساس کرديم در انتخابات آينده بايد به صورت فعال شرکت کرد.
دبير اجرايی مجمع روحانيون مبارز خاطر نشان کرد:مجمع روحانيون مبارز در دو نوبت و با رای اکثريت آراء از فرزند فاضل و متدين امام و افتحار ملت ايران و چهره انديشمندی که انديشه او مايه فخرحوزه‌‏ها و اصلاح‌‏طلبان و نيز فخر ايرانيان است برای حضور در انتخابات آينده دعوت به عمل آورديم.
وی افزود:معتقديم خاتمی چهره‌‏ای است که می‌‏تواند در وضعيت فعلی برای کشور مفيد باشد. و می‌‏تواند برای استقرار آرمانهايی که در طول زمان دستخوش تحريف تحريف‌‏گران شده است تاثير گذار باشد.
انصاری با درخواست مجدد از خاتمی برای حضور در انتخابات گفت:اميدوارم خاتمی در مراسم امروز خبر خوشی از کانديداتوری خود را اعلام کند.
وی همچنين با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم توسلی از وی به عنوان چهره ای که هميشه در کنار امام و اصلاحات بودند ياد کرد.





















Copyright: gooya.com 2016