شنبه 26 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمهوری اسلامی خواستار استرداد رهبران سازمان مجاهدين خلق شد، مهر

خبرگزاری مهر - سفير کشورمان در عراق با اشاره به مذاکرات متکی با مقامات عراقی درباره گروهک تروريستی منافقين گفت: از نظر جمهوری اسلامی ايران تعدادی ازسران گروهک تروريستی که هدايت و رهبری جنايات عليه ملت ايران را عهده دار بوده اند، بايد تحويل دولت ايران شوند.
حسن کاظمی قمی سفير جمهوری اسلامی ايران در عراق در گفتگو با خبرنگار مهر، تاکيد کرد که دولت عراق در امر اخراج منافقين جدی بوده و در اين زمينه تسامحی به خرج نداده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به نوع برخورد دولت عراق با اعضای گروهک تروريستی منافقين گفت: همانطور که می دانيد بغداد رسما به تمام اعضای اين گروهک تروريستی اعلام کرده که حق برگزيدن بين دو گزينه ماندن يا رفتن از عراق را ندارند و لذا مسئله اخراج آنها از کشور موضوعی جدی است.

کاظمی قمی افزود: بر اساس اخبار و اطلاعات ما تا کنون ۱۰۳۱ نفر از اعضای اين مجموعه تروريستی به دو طريق گرفتن تابعيت يا اخذ گذرنامه عزم خروج از عراق کرده اند که بر اين اساس يا از اين کشور خواهند رفت و يا کسانی که به آنها تابعيت داده اند بايد آنها را از عراق ببرند.

سفير کشورمان در عراق با اشاره به حمايت کشورمان از محاکمه سران گروهک های تروريستی منافقين گفت: تهران از اقدام بغداد دراين زمينه استقبال کرده و افشای بيش از پيش ماهيت گروه های تروريستی از طريق مراجع قانونی را گامی موثر در راستای تثبيت امنيت در منطقه می داند.

وی همچنين با اشاره به مذاکرات کشورمان با عراق درباره گروهک تروريستی منافقين به بخشی از جزئيات اين مذاکره اشاره کرد و گفت : از نظر جمهوری اسلامی ايران تعدادی ازسران گروهک تروريستی که هدايت و رهبری جنايات عليه ملت ايران را عهده دار بوده اند بايد تحويل دولت ايران شوند.

کاظمی قمی اعلام کرد که ليست اسامی اين افراد به مقامات ذيربط عراقی ارائه شده است.

سفير کشورمان در عراق در بخش ديگری از اين گفتگو سفر اخير منوچهر متکی به شهرهای مختلف عراق را مثبت و سازنده ارزيابی کرد و گفت: اين سفر با توجه به ابعاد مختلف آن از اهميت بسزايی در تاريخ سياسی روابط تهران - بغداد برخوردار است.

وی با اشاره به عزم جدی ايران برای گسترش روابط با کشور عراق، گفت: عراق کشور دوست و برادر ايران است که ما در تمام مراحل دولت سازی در دوران جديد اين کشور به حمايت از انتخاب ملت آن پرداخته ايم و امروز نيز آينده روابط ما و عراق کاملا روشن است.





















Copyright: gooya.com 2016