جمعه 2 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی: اختلافی بين اصلاح‌طلبان وجود ندارد، ايلنا

- نبايد همديگر را تخريب و تضعيف کنيم

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبيرکل حزب اعتمادملی درباره حضور همزمان خود و خاتمی در عرصه رقابت‌‏های انتخاباتی گفت:من هميشه گفته‌ام که رفاقت و رقابت انتخاباتی داريم و البته رقابت به معنا و مفهوم بد آن را نمی‌پذيرم. آقای خاتمی و من داوطلب هستيم و شايد آقای موسوی و برخی افراد ديگر هم داوطلب باشند؛ بنابراين طبعاً رقابت انتخاباتی به وجود می‌آيد؛ اما ما رفاقت می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار "ايلنا"، مهدی کروبی در حاشيه نشست "پيشگامان مدنيت، مروجان عقلانيت" گفت: فضای انتخاباتی هنوز سرد و يخ‌زده است و اين اعلام حضور از سوی کانديداهای مختلف می‌تواند مفيد باشد، اما بايد حواسمان باشد همديگر را تخريب و تضعيف نکنيم، در اين صورت هر حرکتی سازنده و مثبت خواهد بود و ما را برای انتخابات آماده می‌کند.
وی در مورد برخی شائبه‌ها مبنی بر اختلاف در ميان اصلاح‌‏طلبان اظهار داشت: اختلاف نيست. بلکه افرادی خود را دارای شرايطی می‌‏دانند و احساس مسووليت می‌‏کنند که وارد صحنه انتخابات شوند و من هم اين مساله را نه تنها بد نمی‌‏دانم؛ بلکه مفيد هم ارزيابی می‌‏کنم.
وی در مورد حضور افرادی مانند موسوی لاری، محمد هاشمی، غلامحسين کرباسچی و... در عرصه انتخابات اظهار داشت:من نمی‌‏دانم اين عزيزان می‌‏آيند يا خير و به آنها هم نمی‌‏گويم که بيايند يا نيايند. هر چه را که خودشان صلاح می‌‏دانند انجام می‌‏دهند.
کروبی در مورد عدم پذيرش شورای حکميت از سوی برخی اصلاح‌‏طلبان نيز توضيح داد: نظر من در مورد حضور آقای ميرحسين واقعا مثبت است، اما بحث شورای حکميت ديگر تمام شده؛ هر چيز يک فصلی دارد، در آن زمان بحث‌هايی شد و فصل آن بود که ما اين بحث را مطرح کنيم و به آن معتقد بوديم؛ اما ديگر وقت آن گذشته؛ چرا که بايد آن زمان صورت می‌گرفت و روی آن در مدت زمانی، حسابی کار می‌شد تا اين روزها بررسی کنيم چه‌کار بايد کرد؛ اما هيچ‌کس از اين طرح استقبال و هيچ‌کس کانديداتوری خود را اعلام نکرد.
دبيرکل حرب اعتماد ملی تاکيد کرد: هر گروه بايد به ارايه برنامه‌‏های خود بپردازد و کانديداها هم بايد برنامه، عملکرد و همکاران خود را معرفی کنند تا مردم داوری کرده و يک نفر را انتخاب کنند. اين روش برای حزب و تشکيلات هم بهتر است و کار ما هم بر اين اساس است.
کروبی درباره حضور همزمان خود و خاتمی در عرصه رقابت‌‏های انتخاباتی گفت:من هميشه گفته‌ام که رفاقت و رقابت انتخاباتی داريم و البته رقابت به معنا و مفهوم بد آن را نمی‌پذيرم. آقای خاتمی و من داوطلب هستيم و شايد آقای موسوی و برخی افراد ديگر هم داوطلب باشند؛ بنابراين طبعاً رقابت انتخاباتی به وجود می‌آيد؛ اما ما رفاقت می‌کنيم.
وی ادامه داد: من و دوستانم حتی‌الامکان به هيچ وجه ديگران را تضعيف نمی‌کنيم و به ياری خدا با رعايت مسائل اخلاقی حرکت خواهيم کرد و حتی هرکجا حرکتی منفی داشته باشيم، تذکر را می‌پذيريم.
دبيرکل حزب اعتمادملی درباره نظرسنجی‌ها گفت: من معتقدم بحث نظرسنجی خاتمه يافته است؛ اما به دوستان توصيه می‌کنم از نظرسنجی استفاده کنند تا نقاط قوت خود را بيابند و هرجا نقطه ضعف دارند، بينديشند چه بايد بکنند؛ مثلا در سال ۷۶ در تهران و ديگر استان‌ها نظرسنجی صورت گرفت و به علت در دست داشتن امکانات، اين نظرسنجی‌ها بيشتر توسط طيف آقای کرباسچی صورت گرفت؛ اما به نظر من نظرسنجی برای پيش‌بينی حضور مردم را هر طيفی برای خود انجام دهد.
کروبی با تاکيد بر لزوم حضور پرشکوه مردم در انتخابات، به برگزاری انتخابات رياست‌‏جمهوری در آمريکا اشاره کرد و گفت: خيلی بد است که خدای ناکرده حضور مردم در اين انتخابات کم‌‏رنگ باشد. همه دنيا می‌‏گويند که در انتخابات آمريکا حضور مردم پرشور بود و در زمان سوگند اوباما، طبق اعلام رسانه‌ها علی رغم سرمای هوا، مردم زيادی حضور داشتند.
کروبی درباره حضور مردم در انتخابات تصريح کرد: اگر اين روال که الان پيش می‌رود، ادامه يابد قطعا حضور مردم خوب خواهد بود؛ اما اگر حوادث پيش‌بينی نشده رخ دهد، بحثی جداست؛ البته نگرانی که مردم دارند بايد ما و مسوولان رفع کنيم. مرتبا خبرنگاران از ما سوال می‌کنند در رابطه با صيانت از آرا چه اقداماتی انجام می‌دهيم، ما برنامه‌هايی داريم و توصيه می‌کنيم و تذکر می‌دهيم، هم‌چنين رايزنی‌هايی در رابطه با نظارت انجام می‌دهيم.





















Copyright: gooya.com 2016