چهارشنبه 7 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض کمپين بين المللی حقوق بشر به حمله خشونت بار به دانشگاه امير کبير و ضرب و شتم و بازداشت ده ها دانشجو

۷ اسفند ماه ۱۳۸۷- کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز اعلام کرد که در تاريخ ۵ اسفند ماه ۱۳۸۷، نيروهای دولتی به صدها دانشجوی معترض در دانشگاه اميرکبير در تهران حمله کردند و دهها نفر از آنها را بازداشت کردند.

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران نگرانی جدی خود را در باره سلامتی بازداشت شدگان و احتمال شکنجه و بدرفتاری با آنها ابراز کرد. کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از دولت ايران خواست که فورا همه دانشجويان اميرکبير را آزاد کند و به آزارو اذيت و محاکمه دانشجويان پايان بدهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجويان اميرکبير به دفن “شهدای گمنام” جنگ ايران و عراق در محوطه دانشگاه معترض بودند چرا که اعتقاد دارند که اين يک دستآويز دولتی با منشاء سياسی است و توهين به شهداست که مورد سوء استفاده بعنوان “ابزار سياسی” قرار بگيرند.

هادی قائمی در اين مورد گفت: “دولت آقای احمدی نژاد از فرط استيصال سعی می کند که قبل از انتخابات پيش رو در ماه خرداد، همه صداهای مستقل را به هر بهانه قابل تصوری خفه کند. دانشجويان دانشگاه بخاطر حمايت و دفاع صريحشان از آزادی بيان، هدف قرار گرفته اند.”

نيروهای دولتی که توسط بسيج دانشجويی و چماق بدستانی که از خارج از دانشگاه به محيط دانشگاه آورده شده بودند، پشتيبانی می شدند، بطور خشونت باری با دانشجويان معترض برخورد کردند. بر اساس اطلاعات خبرنامه اميرکبير، چماق بدستان که به “چاقو، اسپری فلفل و وسايل ورزش های رزمی مجهز بودند” به دانشجويان معترض حمله کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نيروهای امنيتی ۷۰ دانشجو را بازداشت کردند و آنها را برای بازجويی به کلانتری محل در ميدان فلسطين بردند. تا روز ششم اسفند ماه ۴۰ نفر از دانشجويان بازداشتی آزاد شدند و طبق گزارشها ۳۰ دانشجو به زندان اوين در تهران منتقل شدند.

صبح روز ششم اسفند ماه نيروهای امنيتی به خانه ۴ دانشجوی اميرکبير؛ احمد قصابان، نريمان مصطفوی، مهدی مشايخی و عباس حکيم زاده حمله کرده و آنها را بازداشت کردند.اين ۴ دانشجو از اعضای سابق و فعلی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه هستند. ماموران هيچ اطلاعاتی در مورد اين بازداشت به خانواده اين دانشجويان ندادند.

۴ دانشجوی ديگر دانشگاه اميرکبير؛ مجيد توکلی، حسين ترکاشوند، اسماعيل سلمانپور، و کورش دانشيار از تاريخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۷ تاکنون در اوين در بازداشت هستند و طبق گزارشها در اعتصاب غذا بسر می برند.

به نقل از اميرکبير نيوز، مهدی کروبی؛ کانديدای رياست جمهوری و سخنگوی سابق مجلس شورای اسلامی، در نشستی با خانواده ها و وکلای دانشجويان بازداشتی با دفن شهدا در محوطه دانشگاه مخالفت کرد و گفت: “آنها می خواهند به هر شکل ممکن دانشجويان را سرکوب کنند.”





















Copyright: gooya.com 2016