پنجشنبه 29 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده های دانشجويان زندانی در پشت دربهای اوين منتظر ملاقات فرزندانشان، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: خانواده های ۹ دانشجوی زندانی پلی تکنيک طبق قرار قبلی که به آنها اعلام شده بود از ساعت ۸ صبح امروز برای ملاقات فرزندانشان به زندان اوين مراجعه کردند، اما با پاسخ های مبهم مسئولين مواجه شدند.

در ابتدا مسئولين زندان اوين به آنها اعلام کردند که دستوری مبنی بر اجازه ملاقات دانشجويان به آنها صادر نشده است. پس از آن مسئولين زندان اعلام کردند که فقط به خانواده های ۴ نفر از دانشجويان بازداشت شده اجازه ملاقات خواهند داد و به خانواد های ۵ نفر ديگر گفته شد که به آنها اجازه ملاقات با فرزندانشان داده نخواهد شد. همين مساله باعث وخيم تر شدن حال روحی برخی از خانواد ها شد که اميد داشتند تا پيش از سال نو بتوانند با فرزندانشان ملاقات کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه اميرکبير از صبح امروز خانواده های دانشجويان دربند بارها از يک درب زندان اوين به درب ديگر فرستاده شدند و هر بار نيز به نوعی به آنها جواب مبهم داده شده و آن ها را به شخص يا مکان ديگری ارجاع دادند.

پس از دريافت پاسخ های متناقض از مسئولين زندان، خانواده ها با حضور در سالن انتظار زندان اوين تصميم گرفتند که تا پايان زمان اداری در اين سالن منتظر اجازه ملاقات بمانند.

اما پس از آنکه به خانواده هيچ يک از دانشجويان دربند اجازه ملاقات فرزندانشان داده نشد، مسئولين، خانواده های دانشجويان زندانی را در ساعت ۲:۳۰ از زندان اوين بيرون کردند.

پس از آن تا لحظه ارسال اين خبر يعنی تا ساعت ۶ بعد از ظهر، خانواده های دانشجويان در پشت زندان اوين همچنان منتظر ديدار فرزندانشان هستند.

در حاليکه با توجه با نامشخص بودن وضعيت دانشجويان بازداشت شده و انتشار اخباری مبنی بر نگرانی از وضعيت سلامت آنان، خانواده های اين دانشجويان اميدوار بودند تا پيش از نوروز حداقل يک بار با فرزندانشان ملاقات نمايند. اما برخوردهای نامناسب مسئولين زندان اوين و عدم اجازه ملاقات باعث شده است، اين خانواده ها با وضعيت روحی نامناسبی در پشت زندان به انتظار بنشينند.





















Copyright: gooya.com 2016