دوشنبه 26 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استاندار تهران: در مراسم سالگرد بازرگان هيچ کس دستگير نشده است، به شايعات گوش ندهيد، ايلنا

استاندار تهران با بيان اينکه برای مراسم های ختم شخصيتهای سياسی نياز به مجور نيست در خصوص دستگيری های صورت گرفته در مراسم سالگرد مهندس بازرگان نيز گفت: دستگيری وجود نداشته است به اين شايعات گوش ندهيد.

ايلنا: استاندار تهران با بيان اينکه برای مراسم های ختم شخصيتهای سياسی نياز به مجور نيست در خصوص دستگيری های صورت گرفته در مراسم سالگرد مهندس بازرگان نيز گفت: دستگيری وجود نداشته است به اين شايعات گوش ندهيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرتضی تمدن که در حاشيه همايش توجيهی انتخابات دهم رياست جمهوری که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت هدف از برگزاری اين نشست را بحث آموزش دستورالعمل ها و قوانين اعلام شده در خصوص برگزاری انتخابات رياست جمهوری عنوان کرد و گفت:هدف ديگر ايجاد هماهنگی و برنامه ريزی مشترک بين مسوولان اجرايی و شورای نگهبان بود همچنين تبادل تجارب و عملکرد های انتخاباتی گذشته بين استان‌ها و برگزار کنندگان انتخابات و مرور نقاط قوت و ضعف برای ايجاد انسجام و هماهنگی از ديگر اهداف اين همايش است.
وی با تاکيد بر اين که همايش‌ها با برنامه ريزی وزارت کشور به طور مکرر برگزار خواهد شد گفت: از امروز ستادهای انتخاباتی در سراسر کشور فعال شدند و متناسب با برنامه ريزی که انجام شده است کارهای انتخابات را جلو می بريم.
استاندار تهران در پاسخ به سوالی در مورد زمان مشخص شدن رييس ستاد انتخابات گفت: قاعدتا معاونان سياسی اين مسووليت را برعهده دارند و نهايتا مديران کل انتخابات استانداری ها هم کارهای اجرايی را هم انجام می دهند.
وی تصريح کرد :مسووليت اصلی برگزاری انتخابات را فرمانداری‌ها برعهده دارند و ستاد برگزاری انتخابات کار پشتيبانی را انجام می‌دهند .
تمدن در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه تمهيدات استانداری تهران برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات چيست؟ گفت: بحث آموزش مهمترين بخش کاری ما است و بسياری از ابهامات شايعات و شبهه افکنی‌ها پيرامون انتخابات مربوط به شکل برگزاری آن است مجريان انتخابات اگر با تبحر و ممارست بيشتر انتخابات را برگزار کنند بهانه را از بهانه جويان سلب خواهند کرد لذا کار آموزشی را از دو ماه قبل آغاز کرديم و ناظرين نمايندگان فرماندار و حتی اعضای هيات اجرايی تحت آموزشهای لازم قرار خواهند گرفت.
استاندار تهران ادامه داد: تمام پيشنهادات و بحث هايی که در انتخابات گذشته مطرح بوده در دستور کار قرار دارد و با حضور هيات های نظارت نشست مشترکی را برای مرور فراز و فرودهای انتخابات های گذشته برگزار کرديم .
وی با بيان اينکه سخن با آحاد جامعه و ارتباط با افکار عمومی ديگر فعاليت استانداری تهران است گفت: برخی آموزش‌های همگانی که مربوط به زمان بندی انتخابات يا چگونگی شرکت در انتخابات و ضوابط با مردم می شود را در زمان مقتضی به آنها در ميان خواهيم گذاشت.
تمدت خاطرنشان کرد:بحث ورود مجدد شعب اخذ رای از ديگر مواردی است که مورد نظر ما بوده که معتقديم هرچقدر مسير اخذ رای را کوتاهتر کنيم در روند انتخابات بر حضور حداکثری مردم تاثير خواهد گذاشت البته اين به اين معنا نيست که حوزه‌های اخذ رای را کم يا زياد خواهيم کرد ولی فعلا مشغول بررسی هستيم و اگر لازم باشد با تغيير مکان شعب اخذ رای يا با افزايش شعب يا افزايش واحدهای سيار کار را روانتر خواهيم کرد.
استاندار تهران در پاسخ به سوال ايلنا، مبنی بر اداره حوزه معاونت عمرانی و روابط عمومی اين استانداری با سرپرست گفت: کارها مشغول انجام شدن است و به خاطز اينکه کار زياد داريم انتخاب مسوول برای ما خيلی مهم نيست مهم آن است که ماموريت های محوله را مشغول انجام هستيم.
وی در پاسخ به سوال ديگر ايلنا مبنی بر ارزيابی از عملکرد خود در استانداری گفت: در ادامه تلاش های استاندار قبل سعی کرديم برنامه های خود را روی چند محور متمرکز کنيم يکی بحث ارتقای تشکيلات ساختارهای اداری در تهران است که در اين زمينه پيشنهاداتی را ارايه داديم و در آستانه سفر دوم رييس جمهور به استان تهران ساير پيشنهادات خود را در اين باره مطرح می کنيم .
تمدن در مورد زمان سفر رئيس جمهور به استان تهران گفت: اين سفر به احتمال زياد اوايل سال ۸۸ خواهد بود.
استاندار تهران ادامه داد: بحث پيگيری مصوبات سفر اول استانی رئيس جمهور به استان تهران در دستور کار خود داريم پروژه های نيمه تمام را به طور جدی پيگيری می کنيم چند کار مهم کليدی برای استان داريم از جمله طرح جامع شهر تهران ، طرح آمايش استانها ، و اينها بحث های کاربردی و زيربنايی است که برای اجرايی شدن آن مشغول برنامه ريزی هستيم.
استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اعمال حمايت از نشست های قانونی از سوی استانداری و ممانعت از برگزاری سالگرد مرحوم بازرگان گفت: خانواده بازرگان برای سالگرد ايشان تقاضای گردهمايی را داده بودند که موافقت شد .
وی در پاسخ به اين سوال که ولی با برنامه سالگرد مهندس بازرگان در حسينيه ارشاد مخالفت شد خاطرنشان کرد: مراسمی که در حسينيه ارشاد قرار بود برگزار شود مراسم ديگری بود با نام مرحوم بازرگان که دو هفته نيز از زمان سالگرد ايشان گذشته بود و مراسم سالگرد اصلی ايشان که در قم برگزار شد مجوزهای لازم صادر شد و دستگاه های انتظامی همکاری بسياری خوبی داشتند.
تمدن ادامه داد: تجمعی که می خواستند با نام مرحوم بازرگان در حسينيه ارشاد برگزار کنند ارتباطی با سالگرد بازرگان نداشت.
وی در پاسخ به اصرار خبرنگار مبنی بر عدم صدور مجوز برای برگزاری مراسم سالگرد مرحوم بازرگان با بياناينکه شما هرچقدر اين سوال را بپرسيد من همان پاسخ را خواهم داد گفت: مراسمی که با نام مرحوم بازرگان در حسينيه ارشاد قرار بود برگزار شود دو هفته پس از سالگرد ايشان درخواست داده بودند و موضوعيت نداشت وگرنه برای مراسم ختم ايشان مشکلی وجود نداشته است.
استاندار تهران در پايان در پاسخ به سوالی که گفته ميشود در حاشيه مراسم مرحوم بازرگان در حسينيه ارشاد افرادی دستگير شدند گفت: دستگيری وجود نداشته است به اين شايعات گوش ندهيد.





















Copyright: gooya.com 2016