جمعه 14 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار پنج عضو کمپين يک ميليون امضا به دادگاه، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری: پنج عضو کمپين يک ميليون امضا به دادگاه احضار شده اند. نفيسه آزاد، پرستو اللهياری، ناهيد کشاورز، سارا ايمانيان و محبوبه حسين زاده بنا بر احضاريه های کتبی که دريافت کرده اند در فروردين ماه جاری بايد به دادگاه انقلاب مراجعه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در احضاريه ای که روز ۲۸ اسفندماه برای نفيسه آزاد ارسال شده است، ذکر شده که وی بايد ۲۵ فروردين ماه به مجتمع قضايی عدالت تجريش مراجعه کند. در اين احضاريه علت حضور" گزارش نيروی انتظامی" عنوان شده است.

همچنين در تماسی که با منزل نفيسه آزاد گرفته شده است، از او خواسته شده تا در اولين روز اداری بعد از تعطيلات نوروز به دادياری دوم امنيت دادگاه انقلاب مراجعه کند. علت اين احضار رسيدگی به پرونده ی بازداشت نفيسه آزاد در تاريخ ۱۰ بهمن گذشته عنوان شده است.

نفيسه آزاد روز دهم بهمن ماه گذشته به همراه بيگرد ابراهيمی و يکی از داوطلبان کمپين در کوهستان توچال تهران در هنگام جمع آوری امضا بازداشت شده و پس از گذراندن ۶ روز بازداشت با قرار کفالت ۵۰ ميليون تومانی آزاد شد. اتهام اين عضو کمپين اقدام عليه امنيت ملی اعلام شده است.

پرستو الهياری ديگر عضو کمپين يک ميليون امضا نيز بار ديگر به دادگاه احضار شده است. بنا به احضاريه کتبی که از طرف دادياری شعبه يکم امنيت دادسرای انقلاب برای اين عضو کمپين ارسال شده، او بايد ۲۴ فروردين ماه به دادگاه انقلاب مراجعه کند. اين عضو کمپين يک ميليون امضا اولين احضاريه ی کتبی خود را در تاريخ ۲۷ مهرماه سال گذشته و همزمان با تفتيش منزل خود دريافت کرد که زمان آن حضور به محض رويت ذکر شده بود.

در اين روز ماموران امنيتی با تفتيش منزل اين عضو کمپين برخی از لوازم وی از جمله کامپيوتر لپ تاپ و آلبوم های شخصی، دستنوشته های او و چندين جلد کتاب که مجوز فمينيستی که با مجوز وزارت ارشاد انتشار يافته اند را ضبط کرده و برخی از اين وسايل را هنوز به او مسترد نکرده اند.

ناهيد کشاورز، سارا ايمانيان و محبوبه حسين زاده نيز با دريافت احضاريه های کتبی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب فراخوانده شده اند. اين سه عضو کمپين نيز بايد در تاريخ ۲۶ فروردين ماه جاری به دادگاه انقلاب مراجعه کنند.





















Copyright: gooya.com 2016