چهارشنبه 19 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بانک مرکزی: تورم در ماه اسفند به ۴/۲۵ درصد رسيد، ايلنا

* کاهش ۰.۵ درصدی و نامحسوس نرخ تورم در اسفندماه در حالی اعلام می‌شود که رئيس کل بانک مرکزی با توجيه کاهش نرخ تورم به ۱۹ درصد در اسفندماه سال گذشته با افزايش ۲۵ درصدی افزايش دستمزد کارگران مخالفت کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران، خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران براساس سال پايه ۱۰۰= ۱۳۸۳ (۳۵۹ قلم کالا و خدمت) در اسفندماه ۱۳۸۷ به شرح ذيل است: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در اسفندماه ۱۳۸۷ نسبت به ماه قبل ۴/۰ درصد افزايش يافت. اين شاخص در بهمن‌ماه سال جاری نسبت به ماه قبل معادل ۴/۰ درصد کاهش داشت. شاخص مذکور نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل در مهر، آبان، آذر، دی، بهمن و اسفندماه به ترتيب معادل ۵/۲۹ درصد، ۳/۲۸ درصد، ۴/۲۶ درصد، ۰/۲۴ درصد، ۸/۲۰ درصد و ۸/۱۷ درصد افزايش داشته است که نشان‌دهندة روند کاهشی رشد شاخص نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل می‌باشد. باتوجه به ارقام فوق از مهرماه تا اسفندماه ۱۳۸۷ ، معادل ۷/۱۱ واحد درصد از رشد شاخص قيمت کاسته شده است.
نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به اسفندماه سال ۱۳۸۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به اسفندماه سال ۱۳۸۶ ( نرخ تورم سال ۱۳۸۷) معادل ۴/۲۵ درصد می‌باشد. لازم به توضيح است که نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۸۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۸۶ معادل ۹/۲۵ درصد بود که نشان دهندة آهنگ کاهش رشد نرخ تورم در اسفندماه می‌باشد.
کاهش ۰.۵ درصدی و نامحسوس نرخ تورم در اسفندماه در حالی اعلام می‌شود که رئيس کل بانک مرکزی با توجيه کاهش نرخ تورم به ۱۹ درصد در اسفندماه سال ۸۷ و کاهش آن به ۱۵ درصد در نيمه نخست سال جاری، با افزايش ۲۵ درصدی افزايش دستمزد کارگران مخالفت کرده بود.





















Copyright: gooya.com 2016