پنجشنبه 27 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمه، حبس و آزار و اذيت فعالان حقوق زن در يک سال گذشته شدت گرفته است، کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

۲۷ فروردين ماه ۱۳۸۸- گزارش منتشره از سوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از شدت گرفتن آزار و اذيت مدافعان حقوق زن در ايران در يکسال گذشته حکايت می کند.
عاليه اقدام دوست، اولين مدافع حقوق زن است که سه سال حکم زندان او بخاطر شرکت در تجمع مسالمت آميز برای حقوق برابر زنان در سال ۱۳۸۵ که در آن ۷۰ نفر دستگير شده بودند، در سال گذشته به اجرا درآمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در باره وضعيت مدافعان حقوق زن در يکسال گذشته گفت: "عملا از آنجا که مقامات ايرانی هيچ احساس نيازی برای تغيير اتهام امنيتی يا مشابه آن در مورد مدافعان حقوق زن نمی کنند، ابراز حمايت علنی از حقوق زن در ايران تبديل به جرم شده است." وی در ادامه گفت:" وقتی که عاليه اقدام دوست صرفا بخاطر تقاضای حقوق تضمين شده بين المللی خود به زندان فرستاده می شود، می توان تصور کرد که صدها مدافع ديگر حقوق بشر نيز سرنوشت مشابهی دارند."
مقامات در ايران در سال گذشته دفتر کانون مدافعان حقوق بشر را پلمپ کردند. اين کانون از نهادهای اصلی تامين دفاع قانونی رايگان و ساير حمايت ها از جنبش حقوق زن در ايران است.حمله به خانم شيرين عبادی؛ وکيل مدافع حقوق بشر و برنده جايزه صلح نوبل و از بنيانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر، و مصادره پرونده های حقوقی ايشان از افزايش خشونت در سرکوب جنبش زنان در سال گذشته حکايت دارد.
در طول سال گذشته، تعداد بيشماری از اعضای کمپين يک ميليون امضا و ساير گروههايی که برای تغيير قوانين تبعيض آميز بطور مسالمت آميز و قانونی فعاليت می کنند، بازداشت شدند، مورد بازپرسی و بازجويی قرار گرفتند، از برگزاری نشست های آنها جلوگيری شد، و مانع سفر آنها به خارج از کشور شدند.

متن کامل اين گزارش در اين پيوند موجود است:
http://persian.iranhumanrights.org/1388/01/whrdreport





















Copyright: gooya.com 2016