شنبه 19 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه رکسانا صابری فردا برگزار می شود، بی بی سی

عبدالصمد خرمشاهی، وکيل مدافع رکسانا صابری از برگزاری دادگاه تجديدنظر رکسانا صابری، خبرنگار ايرانی آمريکايی در روز يکشنبه ۱۰ مه (۲۰ ارديبهشت) خبر داد.

آقای خرمشاهی در گفتگو با منابع خبری گفت جلسه دادگاه از ساعت ۹ صبح به وقت تهران (چهار و سی دقيقه به وقت گرينويچ) در شعبه ۱۴ دادگاه تجديدنظر برگزار خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم صابری به اتهام جاسوسی برای آمريکا به هشت سال زندان محکوم شده است اما وکيل مدافع او ابراز اميدواری کرد که "دفاعيه ۱۵ صفحه ای" تنظيم شده به طور دقيق مدنظر قرار گيرد و افزود اميدوار است موکل او تبرئه شود.

آقای خرمشاهی از زمان صدور حکم دادگاه تجديدنظر ابراز بی اطلاعی نمود.

رکسانا صابری که ۳۲ سال سن دارد، در شش سال گذشته ساکن ايران بوده و برای راديو NPR آمريکا، بی بی سی و فاکس نيوز فعاليت کرده است، هرچند از سوی دولت ايران متهم بود که مدتی را بدون مجوز خبرنگاری به فعاليت می پرداخته که اين مسئله انکار نشد.

او در اواسط بهمن ماه سال گذشته بازداشت شد و در ابتدا ادعا شده بود که اين بازداشت به اتهام خريد مشروبات الکلی صورت گرفته است؛ با اين حال پس از آن او متهم به جاسوسی گرديد.

خانم صابری در طی مدت بازداشت، به مدت دو هفته نيز در اعتراض به زندانی شدن خود، اقدام به اعتصاب غذا کرد، اما روز چهارشنبه، ۶ مه (۱۶ ارديبهشت)، به نقل از رضا صابری، پدر خانم صابری، گزارش شد که دختر او به اعتصاب غذا خاتمه داده است.

مقام های ايرانی منکر اعتصاب غذای او شده بودند.

بازداشت اين خبرنگار که دارای تابعيت دوگانه ايرانی و آمريکايی است، مورد توجه و پيگيری دولت آمريکا و همچنين ژاپن قرار گرفت که مادر خانم صابری تبعه آن کشور محسوب می شود و هر دو کشور تقاضای آزادی او را مطرح کردند.

مقام های قضايی و دولتی ايران اين تقاضاها را مصداق دخالت در عملکرد قوه قضائيه ايران دانستند و خواستار احترام به استقلال اين قوه شدند.

با اين حال رئيس قوه قضائيه ايران خواستار "بررسی دقيق، سريع و عادلانه" اين پرونده شد و محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری ايران هم در نامه ای به دادستان تهران خواهان رعايت عدالت برای رکسانا صابری گرديد، هرچند برخی تحليلگران نامه "بی سابقه" رئيس جمهور ايران را "نوعی تلاش برای تبليغ سياسی" قلمداد کردند.





















Copyright: gooya.com 2016