سه شنبه 15 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمشيدی: صابری در سلامت کامل است، مطبوعات باعث اعدام دل‌آرا دارابی شدند، رويه جديد قوه قضائيه در جلوگيری از اعدام کودکان، ايلنا

سخنگوی قوه قضاييه در مورد اقدام پليس تهران برای جمع‌آوری خانه‌های مجردی گفت: پليس براساس قانون فقط می‌تواند در مصاديقی که جرم مشهود هستند، وارد شود و بلافاصله پس از تکميل پرونده موضوع را به دستگاه قضايی ارسال کند.


سخنگوی قوه قضاييه اظهار اميدواری کرد با توجه به تصويب کميسيون حقوقی و قضايی مجلس و در صورت تصويب نهايی شورای نگهبان شاهد حاکم شدن رويه جديدی در جلوگيری از اعدام کودکان در ايران باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، جمشيدی در گفت‌وگو با خبرنگاران تعيين مجازات‌های جايگزين و کاهش ميزان حبس برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال را از جمله مفاد اين لايحه اعلام کرد و افزود: در مورد جرايمی که بايد مجازات‌های حد و قصاص جاری شود نيز با توجه به استفتاء صورت گرفته از مراجع تقليد مقرر شده است مجازات حد و قصاص برای کودکان با ساير مجازات‌ها جايگزين شود.
وی افزود: در صورت تصويب نهايی اين قانون عطف به ماسبق می‌شود.
وی در مورد بيانيه انتخاباتی يکی از کانديداها در مورد اعدام کودکان در ايران گفت: برای کانديداها اين حق را قائل هستيم که در مسائل مختلف اعلام‌نظر کنند.
جمشيدی اظهار اميدواری کرد با توجه به تصويب لايحه مجازات‌های جايگزين شاهد کاهش صدور احکام حقوقی به خصوص در مورد احکام سبک باشيم.
وی اعمال مجازات‌های جايگزين برای حبس‌های کمتر از ۶ ماه را اجباری دانست.
سخنگوی قوه قضاييه در خصوص پرونده رکسانا صابری با بيان اينکه پرونده وی به شعبه چهارده دادگاه تجديدنظر ارسال شده است ،گفت: با تعيين وقت در هفته آينده به اين پرونده رسيدگی می‌شود.
جمشيدی در پاسخ به سوال خبرنگاری ضمن مخالفت با نصب دوربين مدار بسته در مدارس از مديران و مربيان خواست به کارهای پرورشی توجه بيشتری نشان دهند.
وی ضمن تکذيب اعتصاب غذای صابری گفت: صابری در سلامت کامل به سر می‌برد و اگر مشکلی هم پيدا شود وظيفه خود می‌دانيم، پيگيری کنيم.
وی در مورد اقدام پليس تهران برای جمع‌آوری خانه‌های مجردی گفت: پليس براساس قانون فقط می‌تواند در مصاديقی که جرم مشهود هستند، وارد شود و در اين موارد نيز بلافاصله پس از تکميل پرونده بايد موضوع را به دستگاه قضايی ارسال کند.
وی در مورد پرونده دل‌آرا دارابی با اشاره به اينکه پيرو دستور رئيس قوه قضاييه تلاش زيادی شد موضوع با سازش خاتمه پيدا کند، گفت: فضاسازی مطبوعات سبب اصرار بيشتر اوليای دم و پيچيده شدن پرونده شد.
وی عدم اطلاع به وکيل دل‌آرا دارابی در هنگام اجرای حکم را موضوعی قابل بررسی دانست.
جمشيدی در مورد تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: قوه قضاييه با تشکيل دادگاه‌های ويژه، فعاليت قانونی و جدی برای رسيدگی به تخلفات انتخاباتی را آغاز کرده و براساس مواد قانونی تعريف شده به جرايم صورت گرفته رسيدگی خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016