چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در رابطه با موج دوم بازداشت ها و به ويژه دستگيری بهزاد نبوی، تاج زاده و رمضان زاده

پايگاه اطلاع رسانی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران: در پی آغاز موج دوم بازداشت های فعالان سياسی احزاب اصلاح طلب، سازمان با صدور اطلاعيه ای ضمن محکوم کردن شديد دستگيری های گسترده، غير قانونی و بيهوده اخير خواهان آزادی هرچه سريعتر بازداشت شدگان شد.
متن کامل اين اطلاعيه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

ملت شريف ايران

در پی کودتای مخملی اقتدارگرايان و در موج جديد دستگيری ها روز گذشته تعدادزيادی از چهره های برجسته و نام آشنای اصلاحات دستگير شدند. در ساعت ۲ بامداد روز گذشته مأموران دادستانی به منزل آقای بهزاد نبوی مراجعه و بدون ارائه حکم و موضوع اتهام مجدداً وی را دستگير کرده به زندان اوين منتقل نمودند. متعاقب آن صبح روز گذشته آقايان سعيد حجاريان، محسن امين زاده و سيد محمد علی ابطحی بازداشت شدند. همزمان تعداد زيادی از فعالان ستاد انتخاباتی آقای ميرحسين موسوی در تهران و ديگر شهرستان های کشور بازداشت شده اند. اين درحالی است که آقايان تاجزاده و رمضان زاده همچنان در زندان به سر می برند و اخبار نگران کننده ای در باره آنان منتشر شده است.

دستگيری فعالان سياسی اصلاح طلب و منتقد و آزادی تعدادی از آنها پس از گذشت يکی دو روز و سپس موج جديد دستگيری در سراسر کشور، اقدامات شتابزده و واکنش های بی منطق در برابر موج اعتراضات مردمی گسترده کنونی است که بيش از هرچيز از روان پريشان و ذهنيت آشفته اقتدارگرايان حاکم حکايت می کند. آقايان گرفتار اين توهم هستند که موج عظيم اعتراضات مردمی از سوی محافل سياسی خاص و به طور مشخص از سوی اصلاح طلبان سازماندهی و هدايت می شود، از اين رو راه چاره را در دستگيری گسترده چهره های سياسی و فعالان ستادهای انتخاباتی موسوی درسراسر کشور ديده اند تا به تصور خود مديريت و سازمان اين حرکت اعتراضی را از هم بپاشند، در حالی که پس از راهپيمايی ميليونی مردم تهران در روز دوشنبه انتظار می رفت کودتاگران دريافته باشند که اين موج اجتماعی کار اين گروه و يا آن حزب و دسته نيست بلکه حرکت اعتراضی عظيم، خودجوش و فراگير ملتی است که از مصادره رأی و بازی با شعور و تحقيری که بر وی رفته است سخت عصبانی است.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران ضمن محکوم کردن شديد دستگيری های گسترده، غير قانونی و بيهوده اخير خواهان آزادی هرچه سريعتر بازداشت شدگان است. ما به اقتدارگرايان و حاميان ايشان هشدار می دهيم که شرايط حساس و خطير کنونی را درک کرده با اشتباهات فاحش تر اوضاع ناشی از خطاهای پيشين خودرا وخيم تر نکنند و اين واقعيت را دريابند که امروز دستبرد به رأی ملت برای همگان افشا شده و تنها راه پيش روی آنان اعلام ابطال انتخابات رسوا و بازگردان آراء ملت و عذرخواهی از ايشان است.

درپايان ضمن ابراز نگران از وضعيت دستگير شدگان به ويژه آقايان نبوی، تاج زاده و رمضان زاده شخص محمود احمدی نژاد را مسئول سلامتی آنان می دانيم.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016