چهارشنبه 27 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی به مناسبت راهپيمايی ميليونی روز دوشنبه

پايگاه اطلاع رسانی سازمان مجاهدين انفلاب اسلامی ايران: در پی انجام راهپيمايی تاريخی و ميليونی مردم و تحرکات مشکوک و آشوبگرانه انجام شده پس از آن، سازمان مجاهدين انفلاب اسلامی ايران بيانيه ای به شرح زير صادر کرد؛



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

حضور ميليونی مردم تهران در راهپيمايی عصر روز دو شنبه به رغم اخطارها و هشدارهای صدا وسيما و تهديد های مستقيم و غير مستقيم تصوير روشنی از اراده ملتی بزرگ و آشنا به حقوق خود به نمايش گذاشت. مردم آگاه و رشيد تهران با اين راهپيمايی و همراه و همگام و بلکه پيشاپيش ملت بزرگ ايران در سراسر کشور به همگان نشان دادند که بر حفظ حق حاکميت بر سرنوشت خويش و حق مشارکت در اداره امور خويش تأکيدی قاطع دارند و هرگز در برابر مصادره رأی و خواست خود حاضر به سکوت نيستند و هيچ مانعی از جمله فضای تهديد و ارعاب آنان را از دفاع از استيفای اين حق مسلم خود منصرف نمی سازد.

آرامش و متانت مردم در طول اين راهپيمايی عظيم از ميدان انقلاب تا ميدان آزادی نشان داد که آنان به همان سادگی و متانت و آرامش که در تبليغات انتخاباتی حضور يافتند و به همان وقار و وزانتی که در روز رأی گيری در پای صندوق های رأی حاضر شدند، امروز نيز با همان وقار و متانت و آرامش به مخالفت با مصادره و دستبرد در آراء خويش به خيابان ها آمده اند و از مسئولان انتظار و توقعی جز وفای به عهد ، التزام به قانون اساسی در حفظ «حق حاکميت ملت بر سرنوشت خويش»، «اتکای امور کشور به آراء عمومی» و حفظ امانت نيست. و اين ساده ترين خواسته ای است که يک ملت می تواند از مسئولان خود داشته باشد.

مشارکت بيش از ۸۰ درصدی ملت ايران در شرايطی که مديريت بی کفايت و ناکارآمد کنونی کشور را در عرصه های داخلی و خارجی با بحران های شديد مواجه ساخته و هزينه های بسياری را بر کشور و ملت وارد آورده است، لطف و عنايت بی کران الهی و سرمايه ای عظيم برای نظام در رويارويی با بحران های داخلی و خارجی به شمار می امد و می توانست يکبار ديگر تحسين و احترام جهانيان را در برابر جمهوری اسلامی ايران به عنوان نظام پيشتاز مردمسالاری در منطقه برانگيزد، راهگشای بحران ها و بن بست های موجود در عرصه ديپلماسی خارجی باشد، بر ضريب انسجام و وحدت ملی بيفزايد و اميد به آينده را در چارچوب اين نظام در دلها فزونی بخشد. اما متأسفانه اين سرمايه عظيم با بی تدبيری تمام فدای بوالهوسی و خودکامگی جماعتی شد که به هيچ چيز جز حفظ قدرت خود نمی انديشند و برای دستمالی حاضرند قيصريه ای را به آتش بکشند. البته به تاراج بردن اين سرمايه و فرصت عظيم برای مديريتی که ثابت کرده است در سوختن و تبديل مغتنم ترين و طلايی ترين فرصت ها به خطرناک ترين تهديدها تخصصی اعجاب انگيز دارد، چندان بعيد و دور از انتظار نيست..

متأسفانه پس از اتمام اين راهپيمايی آرام و مدنی بنا به گزارشات واصله اعمال خشونت و اقدام به تيراندازی به سوی جمعيت پراکنده در حال بازگشت، حوادث تلخی را آفريد که به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان منجر شد. بدون شک جمعيت ميليونی را که طی چهار ساعت راهپيمايی کمترين حرکت خشونت آميز و حتی شعار تند و تحريک آميزی از آن ديده و شنيده نشد نمی توان عامل و آغازگر اين خشونت دانست. بی ترديد اعمال خشونت توجيه ناپذير روز گشته در پايان راهپيمايی که به قيمت جان چند تن از هموطنان انجاميد، بيانگر عدم رعايت ساده ترين اصولی است که نيروهای نظامی و انتظامی در رويارويی با تجمعات مردمی متعهد به رعايت آن هستند.
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران اين حادثه تأسف بار را محکوم کرده و خواهان دستگيری و محاکمه سريع عاملان تيراندازی به سوی مردم بی گناه است. سازمان همچنين مسئوليت اين اقدام را متوجه کسانی می داند که مخالفان خود را خار و خاشاک و ناچيز می خوانند. آنان مدنی و پرشور مردم را موجب افشای دروغ و تزوير و رسوايی خويش در تحريف و دستبرد به رأی مردم می بينند در نتيجه قدرت تحمل اين افشاگری ملی را ندارند.

سازمان مسئوليت حوادث ناگواری که اين روزها درشهرهای مختلف کشور رخ می دهد، به ويژه فاجعه کوی دانشگاه را در دوشب گذشته که به کشته و مجروح شدن تعدادی از دانشجويان انجاميد، مستقيماً متوجه آقای احمدی نژاد و همفکران او می داند که به جای عذر خواهی از ملت به خاطر برگزاری انتخاباتی مخدوش و نامشروع و در حالی که هنوز حتی همفکران ايشان در شورای نگهبان صحت انتخابات را تأييد نکرده اند خود را رئيس جمهور آينده می خواند و با اظهارات غير مسئولانه و تحريک آميز نظير خار و خاشاک خواندن ملت به تنش و تشنج دامن می زند.

سازمان همچنين به نيروی انتظامی متذکر می شود که اين مردم نه عامل بيگانه هستند و نه برانداز؛ بلکه مردمی بزرگ، مسالمت جو و آرامش طلبند که تنها مطالبه آنها اعاده حق از دست رفته ايشان در انتخابات مخدوش، غيرقانونی و نامشروع اخير است. ما از نيروی نظامی اکيداً می خواهيم از اعمال هرگونه برخوردی که می تواند به تشنج و خشونت ببينجامد اکيداً خودداری کند.

ما به مسئولان عالی نظام عرض می کنيم خواسته ابطال انتخابات مخدوش، خواسته يک نامزد و يا يک گروه سياسی نيست، بلکه خواسته ملت ايران است که از دستبرد در رأی خود عصبانی است و به شدت احساس خسران و تحقير می کند.

ما ضمن حمايت از اعتراض مدنی و آرام ملت ايران به ويژه مردم شهرهای تهران، تبريز، اصفهان، شيراز و مشهد از مردم شريف می خواهيم به شدت مراقب تحرکات مشکوک برای تبديل اعتراضات مدنی به خشونت و تشنجات کور و خسارت بار باشند. بدون شک اوباش مزدور خودکامگان دروغپرداز در اين روزها مأموريت دارند با ايجاد بلوا، درگيری های خيابانی و ايراد خسارات به اموال عمومی شرايط را برای برخوردهای خشونت بار فراهم آورند، بنابراين مردم آگاه با مشاهده اين عوامل مشکوک در صورت عدم امکان ممانعت از تحرکات آنها به سرعت صف خويش را جدا کنند.

ملت از مراجع عاليقدر، عالمان دينی و بزرگان کشور که همواره پناه مردم و حافظ ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب بوده اند، انتظار دارد، برای حمايت از خواسته قانونی و مشروع مردم در برابر عده ای خودکامه که برای حفظ قدرت و موقعيت خود، حريم هيچ مصلحت و اصلی و ارزشی را پاس نمی دارند، تدابير و اقدامات مؤثری بينديشند.

ما ضمن حمايت مجدد از جناب آقای ميرحسين موسوی و تقدير و تشکر از ايستادگی و تلاش مجدانه ايشان برای صيانت از آراء ملت و تجديد انتخابات از مردم بزرگ ايران می خواهيم اعتراضات و تحرکات خود را بر اساس اصولی و محورهايی که ايشان در اطلاعيه های خيش اعلام کرده اند سامان دهند.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی همچنان که آقای ميرحسين موسوی اعلام کرده اند ضمن پايبندی کامل به اصول نظام جمهوری اسلامی ايران و وفاداری به قانون اساسی حمايت خود را از خواسته اصلی ملت يعنی اعلام ابطال انتخابات نامشروع و برگزاری انتخاباتی سالم اعلام می دارد.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران
۲۶/۳/۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016