جمعه 5 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از ديدار اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی با ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، ايلنا

- موسوی گفت قصد دارد با مردم صحبت کند تا آنها را نسبت به مسائل موجود توجيه کند
- کروبی گفت به زودی تصميم خود را اخذ خواهد کرد
- به موسوی گفتيم زودتر تصميم بگيرد تا به وضعی دچار نشود که نتواند پاسخگو باشد


ايلنا: اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی در ديدار با ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به بررسی اعتراضات آنها پرداخته و بر لزوم پيگيری اين موارد در چارچوب قانون اساسی تاکيد کردند. هيات منتخب اين کميسيون علاوه بر ديدار با موسوی، رضايی و هاشمی رفسنجانی با مهدی کروبی ديگر نامزد انتخابات رياست جمهوری دهم نيز ديدار داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسماعيل کوثری نايب رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اينکه پس از سخنان مقام معظم رهبری انتظار می‌رفت که کانديداها در چارچوب قانون به بررسی اعتراضات خود بپردازند، ادامه داد: اما متاسفانه چنين نشد و کميسيون امنيت ملی بنا بر انجام وظيفه ذاتی خود به منظور برقراری امنيت در کشور وارد مساله انتخابات شد تا با نظارت و پيگيری بيشتر به ريشه‌يابی اين مساله بپردازد.
به گفته وی هيات منتخب کميسيون امنيت ملی پس از انجام سلسله ديدارهايی با نامزدهای معترض و برخی چهره‌های سياسی کشور گزارشی تهيه کرده و راه‌حل‌های خود برای رفع مسائل موجود را تقديم رئيس مجلس و ديگر مسوولان مربوطه در وزارت کشور، شورای نگهبان ومراجع بالاتر ارائه خواهد داد.
وی در تشريح ديدار اعضای اين کميسيون با ميرحسين موسوی به تاکيد وی بر بروز تلقب در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: ايشان همچنان خواستار ابطال انتخابات هستند اما ما به وی گفتيم که اينگونه که شما فکر می‌کنيد نيست و بايد از راه‌حل‌های قانونی به بررسی مطالبات خود بپردازيد. اما متاسفانه بر اساس اخباری که به ايشان ارائه شده است تصوری غير از اين دارد.
کوثری با بيان اينکه موسوی قصد دارد با مردم صحبت کند تا آنها را نسبت به مسائل موجود توجيه کند افزود: وی درديدار با اعضای کميسيون امنيت ملی گفت که تجمع‌های اخير از سوی وی برگزار نشده اما ما به او گفتيم که بيانيه‌های او مردم را به اغتشاش دعوت کرده است.
نايب رئيس کميسيون امنيت ملی به نقل از موسوی اعلام کرد: لازمه رفع اين مسائل صحبت‌ با مردم است که درخواست آن را نيز مطرح کرده و بايد شورای عالی امنيت ملی تصميم‌گيری کند.
وی با اشاره به اصرار موسوی بر ابطال انتخابات خاطر نشان کرد: در اين ديدار به او گفتيم که اين درخواست غيرمنطقی و غيراخلاقی است و پس از سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه نبايد اين موضوع را تکرار می‌کرد.
کوثری همچنين با اشاره به ديدار اعضای اين کميسيون با مهدی کروبی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار و ارقامی که در اختيار داشتيم به آقای کروبی گفتيم که بهتر است اعتراض خود را از مجاری قانونی پيگيری کنند آقای کروبی هم با بيان اينکه فرمايشات مقام معظم رهبری را قبول دارند، اعلام کردند که تا حدی پاسخ سوالات خود را گرفته‌اند و تصميم نهايی خود را به زودی اخذ خواهند کرد.
وی همچنين در تشريح ديدار اعضای کميسيون امنيت ملی با هاشمی رفسنجانی از ابراز علاقه‌مندی وی به مقام معظم رهبری ياد کرد و افزود: ما را از رئيس مجمع تشخيص مصلحت خواستيم تا زودتر وارد مساله شده و معضل موجود را حل کند تا اينگونه نباشد که دشمنان داخلی و خارجی تصور کنند ايشان نسبت به اين مساله بی‌تفاوت هستند.
نايب رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی با بيان اينکه در ديدارها ابتدا مواضع طرفين را شنيده‌اند، افزود: ممکن است پس از بررسی مواضع نامزدهای معترض و پيشنهاد برخی راهکارها برای رفع مسائل موجود بار ديگر با آنها ديدارهايی داشته باشيم.
وی هدف از اين اقدامات را رفع ناامنی‌های موجود دانست و افزود: در ديدار با موسوی به ايشان يادآور شديم که توطئه‌هايی از بيرون از کشور اغتشاشات اخير را مديريت می‌کنند که بايد ريشه‌کن شوند.
همچنين به ايشان گفتيم که افراد مومنی در داخل کشور به او رای داده‌اند اما در حال حاضر کسانی به تحريک منافقان و سلطنت‌طلب‌ها وارد اغتشاشات خيابانی شده‌اند که نه به او رای داده‌اند و نه به رقبايش بلکه می‌خواهند از فضای موجود سوء‌استفاده کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگيرند.
کوثری در پايان گفت: به موسوی گفتيم تا هر چه زودتر تصميم بگيرند و خدای ناکرده به وضعی دچار نشوند که نتوانند پاسخگو باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016